خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران:

شورا از واگذاری بسیاری از املاک بی‌اطلاع بوده‌است

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۰۲۲

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به مصوبات دوازدهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: از این به بعد هر گونه مجوز بهره‌برداری باید به تصویب شورای شهر برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اعطا؛ سخنگوی شورای شهر تهران در حاشیه دوازدهمین جلسه این شورا در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب کلیات طرح الزام شهرداری تهران به ساماندهی، واگذاری و بهره‌برداری اراضی و اموال غیرمنقول شهردای تهران گفت: از این به بعد هر گونه مجوز بهره‌برداری باید به تصویب شورای شهر تهران برسد.این طرح در راستای ساماندهی واگذاری‌ها و بهره‌برداری از املاک و اراضی شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی و سازمان‌های غیردولتی امروز به صحن شورای شهر آمد.

او ادامه داد: قانون واگذاری‌ برای بهره‌برداری نه تملک با توجه به همکاری شهرداری تهران با وزارت آموزش و پرورش برای ساماندهی و ساخت و ساز مدارس در سال 1322 تنظیم شد. این قانون برای بهره‌برداری و نه تملک در همان سال به تصویب انجمن شهر رسید و هم اکنون باید در شورای شهر مورد بررسی قرار گیرد.

او با  اشاره به اینکه روند واگذاری‌ها بر خلاف قانون صریح تصویب شده بود ادامه داد: شورا از این واگذار‌ی‌ها اساسا بی‌اطلاع بوده و مصوبه‌ای وجود داشته که این اختیار را به شهرداری تفویض کرده بود در حالی که بنا به نظر شورا هیچ کدام از این واگذاری‌ها نباید صورت می‌گرفت.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد: شورای شهر باید مجوز لازم را صادر کند این طور که به نظر می‌آمد حجم کاری شورا ممکن است افزایش پیدا کرده و امکان رسیدگی به همه موارد ارسال شده وجود نداشته باشد اما در نهایت امروز کلیات این طرح تصویب شده و در رابطه با جزئیات جلسه آینده صحبت خواهد شد.

او در رابطه با ارسال لایحه دوفوریتی از سوی شهرداری تهران گفت: این لایحه دوفوریتی از سوی شهرداری تهران تحت عنوان اصلاحیه مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری به شورا ارسال شده بود. درخواست دوفوریتی توسط شهرداری مطرح شده بود که باید به صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار می‌گرفت به همین دلیل طرح دوفوریت رای نیاورد و یک فوریت آن رای آورد و در جلسه شورای شهر در دستور کمیسیون برنامه ود بودجه به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون شهرسازی و معماری به عنوان کمیسیون فرعی قرار می‌گیرد.

او در انتها با اشاره به جلسه هم اندیشی امروز میان اعضای شورا و شهرداری افزود: این جلسه غیررسمی است و هیچ گونه تصمیم‌گیری اتفاق نمی‌افتد و تنها در رابطه با عملکرد و تبادل نظر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز