خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

خدشه به سازمان تامین اجتماعی، به بدنه سلامت کشور آسیب می‌زند

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۳۲۰

یک عضو کمیسیون اجتماعی گفت: وقتی وزارت بهداشت هم متولی درمان باشد و هم متولی بیمه و پرداخت ها، تنش ها و مشکلاتی پیش خواهد آمد و این ادغام قطعا به عملکرد وزراتخانه صدمه خواهد زد و کارگران به عنوان صاحبان سهام تامین اجتماعی را ناراضی خواهد کرد.

احمد بیگدلی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به طرح برخی ادعاها در زمینه ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت بهتر است کارهای مربوط به بهداشت و درمان را مدیریت کند. طرح ادغام مانند آن است که یک پزشک همه تصمیم گیری‌ها اعم از نوع معالجه و میزان پرداخت ها را خود شخصا به عهده بگیرد و به طور قطع با مشکلاتی مواجه خواهیم شد که به بدنه سلامت کشور آسیب خواهد زد.

نماینده مردم خدابنده با بیان ضرورت تشکیل سازمانی مجزا تصریح کرد: دولت می تواند سازمان جدایی برای امور بیمه و پرداخت‌ها تشکیل دهد تا با مدیریت مناسب، مشکلات مربوط به این حوزه را رفع کند، البته نمایندگان مجلس نیز می توانند با ارئه طرح این امر را دنبال کنند اما بهتر است دولت در این زمینه پیشقدم باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: سازمان مذکور باید مستقل باشد و به گونه‌ای طراحی شود که مجلس بتواند بر وظیفه نظارتی خود عمل کرده و بر آن نظارت داشته باشد.

بیگدلی با اشاره به اینکه اجرای هر طرحی باید متناسب با زیرساخت‌های موجود باشد، خاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت یکی از موفقیت های دولت یازدهم بوده است هر چند نواقصی دارد که باید با کار کارشناسی و علمی رفع و اصلاح شود. در واقع اصلاح طرح تحول، باید از اولویت های دولت باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: با مقایسه اوضاع درمان کشور قبل و بعد از اجرای طرح تحول سلامت می توان پی برد که مردم از اجرای طرح رضایت دارند و میزان هزینه های پرداختی از سوی آنها کاهش پیدا کرده است اما ایرادات موجود در اجرای طرح باید برطرف شود تا در سال های آتی اجرای این طرح را با تمام وکمال داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه به عنوان یک دندانپزشک ، از نزدیک در جریان مشکلات بخش بهداشت و درمان کشور قرار دارد افزود: متولیان اجرای این طرح علاوه بر فراهم کردن زیر ساخت های لازم باید نظارت و کنترل دقیقی بر اجرای آن داشته و در مدیریت منابع به موضوع خدمات ارائه شده به مردم و منابع موجود برای این کار توجه کافی داشته باشند.

بیگدلی با بیان اینکه در نقد از ضعف نهادها و وزارتخانه نباید جناح بازی و سیاسی کاری کرد، اظهار داشت: ضعف هیچ وزارتخانه ای را نباید بیشتر از حد جلوه داد بلکه باید با همدلی و همکاری در جهت حل آن قدم برداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز