خبرگزاری کار ایران

ابهام در سرنوشت 4.3 میلیارد تومان در بودجه سازمان فرهنگی و هنری

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۰۵۴

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه تنها 14 درصد از بودجه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، صرف برنامه های فرهنگی می شود، گفت: بر اساس گزارش حسابرس شورا، 4.3 میلیارد تومان در قالب سپرده و پیش پرداخت ها و خرید 4 باب مغازه از بودجه این سازمان هزینه شده که اسناد متغنی برای آن وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران در بررسی گزارش حسابرس در مورد عملکرد سال مالی 93 سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از افتخارات شهرداری این است که به نهاد فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است، اظهار کرد: این در حالیست که عملکرد سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از نظر حسابرس شورا مردود است.

وی با اشاره به بند 11 این گزارش، تصریح کرد: سپرده ها و پیش پرداخت ها شامل 3.2 میلیارد تومان تحت عنوان سپرده وجوه نقد بوده است و هیچ گونه تضمینی از صاحبان امضاء مجاز اخذ نشده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره بند 19 گزارش حسابرس نیز گفت: بر اساس این بند چهار باب مغازه به مبلغ 1.3 میلیارد تومان خریداری شده است اما مستندانی از بابت صورت ریز و مالکیت آن از سوی مقام مسئول به موسسه حسابرسی ارائه نشده است.

حافظی همچنین درباره بند 28 گزارش حسابرس نیز اعلام کرد: ماده 15 دستورالعمل اجرایی ابلاغی شهردار تهران در خصوص اخذ مجوز از بابت هر گونه پرداخت و کمک سازمان به اشخاص داخل یا خارج از شهرداری تهران رعایت نگردیده و معادل 3.6 میلیارد تومان در قالب اهدای هدیه و کتاب و همچنین کمک به مساجد و هیات های مذهبی از محل کمک بودجه جاری هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در بند 29 این گزارش درباره استخدام نیروی انسانی جدید در سازمان فرهنگی و هنری مواردی ذکر شده است، تاکید کرد: ماده 25 دستورالعمل اجرایی ابلاغی شهردار در خصوص استخدام هرگونه نیروی انسانی جدید در سازمان رعایت نشده و تعداد کارمندان جدید در سال 93 بیشتر شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به یکی ازجداول پیوست این گزارش، تصریح کرد: با سازمانی مواجه هستیم که 66.2 میلیارد تومان هزینه پرسنلی، 54.3 میلیارد تومان هزینه اداری و 20 میلیارد تومان هزینه برنامه ای دارد؛ یعنی 120 میلیارد تومان سازمان هزینه می کند تا 20 میلیارد تومان برنامه اجرا کند در حقیقت 14 درصد از منابع این سازمان صرف برنامه ها و 86 درصد صرف هزینه ها می شود. حال سوال این است که با این اوصاف آیا سازمان عملکرد قابل دفاعی دارد؟

وی با بیان اینکه برخی از دوستان بر این باورند که چون مدیریت این سازمان تغییر یافته است، نباید کسی پاسخگو باشد، گفت: رئیس مجمع این سازمان، شهردار است، هر شرکت یا سازمان جایگاه حقوقی دارد و نباید گفت که چون مدیران قدیمی رفته اند تکلیفی وجود ندارد، حتی اگر شهردار جایجا شود، باید پاسخگوی عملکرد خود و زیرمجموعه های خود در زمان مسئولیتش باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز