خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران:

تعداد زیادی از درختان کن در سال های اخیر حذف شده‌اند

کد خبر : ۱۸۶۷۸۳

«از سال ۸۸ تا ۹۲ تعداد زیادی از درختان منطقه حذف شده و کاربری‌های نامتوازن و غیرهمسو جایگزین شده است.»

یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه عملیاتی ساماندهی و تبدیل باغات کن به فضای سبز عمومی و همکاری در ثبت آن‌ها به عنوان میراثطبیعی شهرتهران» در جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی و به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حقانی امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهرتهران با اشاره به اهمیت حفظ باغات کن، گفت: برای باغات کن طرح‌های متعددی مطرح شده است، اما متاسفانه این طرح‌ها نتیجه بخش نبوده است.

وی با اشاره به پیشنهاد کمیسیون ماده ۵ به شهرداری تهران در سال ۹۰ برای اقدام به تملک باغات کن، افزود: با وجود اینکه بودجه مودر نیاز در سال ۹۱ دیده شد اما تملکی صورت نگرفت.

حقانی با تفکیک باغات کن به دو بخش تصریح کرد: بخش شمالی بزرگراه همت تقریبا دست نخورده است و درختان میوه این محدوده به وسعت ۱۲۰ هکتار منبع درآمدی برای کشاورزان است.

وی ادامه داد: منطقه مورد نظر ما جنوب همت حد فاصل این بزرگراه تا حکیم است که ۱۸۵ هکتار وسعت دارد و ۵۰-۴۰ هکتار آن اراضی کشاورزی است و به شدت تخریب شده است.

به گفته وی طی چهار سال از سال ۸۸ تا ۹۲ تعداد زیادی از درختان منطقه حذف شده و کاربری‌های نامتوازن و غیرهمسو جایگزین شده است.

رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره منویات مقام معظم رهبری برای حفظ باغات و فضای سبز، گفت: اگر جایی لازم به بازنگری در قانون باشد باید این کار صورت گیرد.

مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه وقتی قانون داریم اما به خوبی اجرا نمی‌شود چرا از روش دیگر استفاده می‌کنیم، افزود: ما باید طرح تفصیلی را به خوبی اجرا کنیم چرا باید به دلیل عدم رعایت طرح تفصیلی، شهرداری تهران را مکلف می‌کنیم که تملک کند مگر ما چقدر پول داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز