خبرگزاری کار ایران

سرخو مطرح کرد:

ابراز نگرانی از فعالیت تاکسی‌های آنلاین/ مخالف فعالیت بخش خصوصی نیستیم

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۰۳۹

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران از فعالیت تاکسی‌های آنلاین بدون آن‌که اطلاعات این شرکت‌ها در اختیار شورای‌شهر قرار بگیرد ابراز نگرانی کرد.

محسن سرخو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وجود مصوباتی کامل درباره حوادث شهری تهران و سازمان آتش‌نشانی گفت: این کمیته‌ها نمی‌توانند چیزی به مصوبات شورای‌شهر درباره آتش‌نشانان اضافه کنند. ما در این مصوبات هم حقوق آتش‌نشانان را در نظر گرفته‌ایم و هم ایمنی ساختمان‌ها را و مهم‌ترین مصوبات درباره تقویت تجهیزات آتش‌نشانی و آموزش بوده است.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: اولین موضوع در حادثه پلاسکو دادن مغازه به افرادی بود که محل کسب خود را در این حادثه از دست داده بودند که این افراد در مرکز تجاری نور مستقر شدند. همچنین تامین اجتماعی اقداماتی درباره بخشودگی افرادی که بدهی داشتند انجام داد و وام‌هایی نیز به افراد اختصاص داد تا شاغلان بیکار شده این ساختمان را به کار گیرند.

سرخو خاطرنشان کرد: همچنین شهرداری تهران مصوبه‌ای مبنی بر الزام شهرداری به  پرداخت مبلغی به عنوان کمک به کارگران بیکار شده این ساختمان مصوب کرد.

وی همچنین درباره عدم پرداخت بیمه حوادث سازمان آتش‌نشانی و شائبه درخصوص پرداخت دیه آتش‌نشانان گفت: یکی از نکاتی که مورد کم‌توجهی و بی‌توجهی قرار می‌گیرد و پس از بروز سانحه کارفرما با معضل اساسی مواجه می‌شود این نوع پرداخت‌ها است زیرا برخی کارفرماها احساس می‌کنند اگر پرداخت‌های خود را در زمان مناسب انجام ندهند در آینده مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

این عضو شورای‌شهر ادامه داد: شهرداری طی قراردادهایی که با پیمانکاران می‌بندد مبلغ بیمه را از قراردادها کسر کرده و سپس صورت وضعیت را به پیمانکار پرداخت می‌کنند اما مبالغ کسر شده را به تامین اجتماعی واریز نمی‌کنند و براساس قانون تامین اجتماعی اگر مطالبه‌ای داشته باشد می‌تواند حساب را تا دریافت مطالبات مسدود کند که تاکنون این سازمان 70 حساب مرتبط با شهرداری را به همین دلیل مسدود کرده است.

رئیس کمیته حمل و نقل ترافیک شورای شهر اظهار کرد: اگر بیمه حوادث به‌موقع پرداخت نشود و شرکت بیمه‌گذار از پرداخت خسارت امتناع کند خسارت‌دیده خسارت خود را دریافت می‌کند اما از جیب شهرداری.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز صحبتی داشتیم درباره اینکه نرخ تاکسی‌ها برای سال آینده 10 درصد افزایش پیدا کند، به موضوع تاکسی‌های آنلاین اشاره کرد و گفت: مقرر کردیم ظرف شش‌ماه آینده تاکسی‌ها سیستم پرداخت الکترونیک را در تاکسی‌های خود نصب کنند هر چند سازمان تاکسیرانی دنبال نصب اپ‌هایی است که با نصب آنها نیاز به سیستم پرداخت الکترونیک رفع می‌شود.

سرخو با تاکید بر اینکه به عنوان شورای‌شهر تهران روی آیین‌نامه‌ها، ضوابط، نحوه گزینش و پذیرش رانندگان تاکسی‌های آنلاین و معاینه فنی خودروها هیچ گزارشی دریافت نکرده‌ایم، گفت: این شرکت‌ها باید به ما اطمینان خاطر بدهند و ما از وجود ضوابط انضباطی محکم در آنها باخبر بشویم.

وی خاطرنشان کرد: تاکسی‌های آنلاین، اسنپ و تپ‌30 فعالیت‌های انفورماتیک دارند و هیچ مجوز فعالیت حمل و نقلی از شورا و شهرداری دریافت نکرده‌اند.

این عضو شورای‌شهر با تاکید بر اینکه مخالف فعالیت بخش‌خصوصی نیستیم اما تاکسی‌های آنلاین تنها از حوزه انفورماتیک مجوز دارند، عنوان کرد:‌ باید برای شورا اطمینان حاصل شود که امنیت شهروندان در استفاده از این اپ‌ها تامین می‌شود.

سرخو همچنین اظهار کرد: برای استفاده از این اپلیکیشن‌ها اطلاعات بسیاری از مسافران در اختیار این اپ‌ها قرار می‌گیرد که ممکن است مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کند لذا ضروری است اطلاعات این شرکت‌ها به ما داده شود و همچنین تضامین محکمی از کارکنان آنها گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز