خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد استان تهران:

اشتغال و خودکفایی حوزه‌ای فرابخشی است

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۸۲۰

یک هزار و 633 طرح اشتغال با اعتباری بیش از 270 میلیارد ریال در 10 ماهه امسال اجرا شده است.

به گزارش ایلنا، محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در جمع مدیران و روسای مدیریت های تابعه استان با اشاره به اینکه حوزه اشتغال و خودکفایی در این نهاد حوزه ای فرابخشی است، اظهار کرد: اشتغال موضوع فرابخشی است و تنها بر عهده یک حوزه قرار ندارد .

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به ماده دو اساسنامه کمیته امداد، افزود: هدف از تشکیل امداد امام، توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی، تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی به آنان است.

وی با اشاره به بند سه ماده شش اساسنامه تصریح کرد: فراهم آوردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده‌های نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعطای وام خدمات در حد توان از وظایف این نهاد است.

ولیئی با اشاره به ماده 39 قانون برنامه پنجم توسعه در حوزه رفاه و تأمین اجتماعی گفت: خدمات حمایتی و توانمندسازی متناسب با شرایط بومی، منطقه‌ای، توانمندسازی و خروج از حمایت های مستقیم حداقل سالانه 10 درصد خانوارهای تحت حمایت دستگاه های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی به استثناء سالمندان و معلولین ذهنی انجام می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه یک هزار و 633 طرح اشتغال با اعتباری بیش از 274 میلیارد و 153 میلیون ریال در 10 ماهه امسال اجرا شده است، افزود: از این تعداد 478 طرح از محل اعتبارات امدادی، یک هزار و 148 طرح از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک ها مابقی نیز به صورت تلفیقی بوده است.

وی با بیان اینکه مددجویان با فراگرفتن آموزش های لازم در مراکز فنی و حرفه‌ای از طریق موسسه‌های کاریابی و شرکت های خدماتی به صورت مستقیم به کارفرمایان معرفی و مشغول به کار می‌شوند، تصریح کرد: کارفرمایان با مراجعه به کمیته امداد می‌توانند نسبت به ارائه درخواست نیروی کار اقدام کرده و از بسته تشویقی کاریابی این نهاد بهره‌مند شوند.

ولیئی تصریح کرد: کمیته امداد به جهت ایجاد انگیزه برای کارفرمایان و دفاترکاریابی و فراهم سازی زمینه اشتغال مددجویان تحت حمایت، بسته های تشویقی در نظر گرفته است که مطابق آن در سال اول ۱۰۰ درصد بیمه حق کارفرما و در سال دوم ۵۰ درصد آن توسط کمیته امداد پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه از طریق اشتغال زایی مددجویان زمینه برای توانمند شدن آنان فراهم می شود، اظهارکرد: طی 10 ماهه امسال برای بیش از یک هزار و 45 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد کاریابی شده که از این تعداد 805 نفر زن و بقیه مرد هستند.

ولیئی رویکرد این نهاد را توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از طریق اجرای طرح های اشتغال،آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات اشتغال عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف اساسی کمیته امداد ایجاد اشتغال پایدار و هدایت مددجویان به سمت توانمند شدن است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران همچنین از برپایی نمایشگاه دستاوردهای مددجویان تحت حمایت این نهاد خبر داد و گفت: نمایشگاهی از توانمندی و فعالیت‌های مددجویان اسفندماه امسال با برپایی 120 غرفه در محل اداره کل کمیته امداد استان تهران برگزار خواهد شد که شهروندان تهرانی می توانند با هدف تقویت تولیدات داخلی و کمک به اقتصاد مقاومتی مایحتاج خود را از این نمایشگاه تهیه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز