خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی شورای شهر مطرح شد؛

الزامات قانونی در زمینه حقوق شهروندی رعایت شود/ دولت موتورهای کاربراتوری را شماره‌گذاری نکند

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۱۲۸

عضو شورای شهر تهران بر ضرورت رعایت الزامات قانونی در زمینه حقوق شهروندی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز سروری در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به گرامیداشت سالگرد حماسه ۹ دی گفت: آیا حقوق شهروندی بدون تضمین‌های مناسب اجرایی خواهد شد؟ آیا بدون فرآیندهای قانونی می‌تواند عملی شود؟

سروری خاطرنشان کرد: در ماده یک این سند حقوق شهروندی از حق حیات همه انسان‌ها صحبت شده است ولی این روزها شاهد مساله آلودگی هوا هستیم. آیا مردم تهران حق حیات دارند یا خیر؟ اگر دارند؛ چرا پس الزامات قانونی در این خصوص انجام نمی شود؟

سروری یادآور شد: 1139 میلیارد تومان از تخلفات راهنمایی و رانندگی به شهرداری تهران باید پرداخت می‌شده که این مهم محقق نشده است. همچنین دولت باید 342 میلیارد تومان از محل تخفیفات بافت فرسوده، 1380 میلیارد تومان از محل یارانه اتوبوس، 5709 میلیارد تومان از محل سهم 50 درصدی دولت در ساخت مترو و 3928 میلیارد تومان از محل ساخت ایستگاه‌های مترو به شهرداری بپردازد که این امر  نیز محقق نشده است. 

سروری  با بیان اینکه با اعمال پرداخت 2 هزار میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی می‌توان گفت که دولت به شهرداری 18 هزار میلیارد تومان بدهکار است، گفت:  این رقم سهم حمل و نقل عمومی است که اگر پرداخت می‌شد شاهد آلودگی هوا نبودیم.

به گفته سروری دولت سند حقوق شهروندی را در حالی رونمایی کرده که اولین بند آن را اجرایی نمی‌کند که با این وجود شائبه استفاده ابزاری تبلیغاتی از این موضوع مطرح است.

مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر در پاسخ به این اظهارات گفت: البته ارقامی که آقای سروری مطرح کردند برای این دولت، دولت قبل و حتی دولت قبل از آن نیست و از گذشته روی هم انباشت شده است، اما هزار میلیارد تومان مصوبه سال ۸۹ و ۹۰ است که هنوز پرداخت نشده است. ما از هیات محترم دولت و رئیس جمهور عزیز می‌خواهیم که حداقل ۴۳۰ هزار موتور کاربراتوری که فروش نرفته اجازه شماره‌گذاری ندهند، زیرا این خواست مردم است.

در همین رابطه محسن سرخو اظهار کرد: خود شهرداری نیز برای خرید اتوبوس تنها ۵ درصد تخصیص داده است که این صحبت سرخو با اعتراضات تقی‌پور مواجه شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز