خبرگزاری کار ایران

در واکنش به تجمع کارگران مترو به دلیل عدم پرداخت حقوق و دستمزد؛

مترو: پول پیمانکار را داده‌ایم / پیمانکار حقوق کارگران را نداده است

کد خبر : ۱۸۸۶۷۹

از آقای نایبی سوال کردم که آیا شما پول پیمانکار را داده‌اید و ایشان پاسخ داد ما پول پیمانکار را داده‌ایم و او حقوق و دستمزد کارگران را نداده است.

عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران درمورد تجمع کارگران مترو به دلیل عدم پرداخت حقوق و دستمزدشان گفت: در این زمینه با مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو صحبت کردم و ایشان گفتند ما پول پیمانکار را داده‌ایم. او حقوق و دستمزد کارگران را نداده است از همین رو موضوع را پیگیر هستیم.

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: با آقای نایبی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو در این زمینه صحبت کردم و ایشان گفتند کارگرانی که تجمع کردند از کارگران پیمانکاران ما بودند.

وی تصریح کرد: من از آقای نایبی سوال کردم که آیا شما پول پیمانکار را داده‌اید و ایشان اینگونه پاسخ داد ما پول پیمانکار را داده‌ایم و او حقوق و دستمزد کارگران را نداده است.

قناعتی با بیان اینکه باید اظهارات آقای نایبی مبنی بر پرداخت پول پیمانکار بیشتر بررسی شود، افزود: باید بررسی شود که آیا آقای نائبی پول را به پیمانکار داده یا نداده است؟ شاید به طور مثال از یک میلیارد صد میلیون تومان را داده باشد.

وی با اشاره به اینکه باید به حرف پیمانکار هم در این زمینه گوش داد، افزود: ممکن است پیمانکار بگوید اگر پولی به من داده شده است؛ پس کجاست؟

قناعتی به سخنان خود با مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو اشاره کرد و افزود: ایشان با ما ناراحتی کرد و گفت شما که پیگیر این کارها هستید و در کمیسیون عمران وحمل ونقل هم حضور دارید؛ مطالبات ما را هم پیگیری کنید. همچنین نماینده مجلس که حقوق کارگران مترو را پیگیر است؛ حق و حقوق مترو هم از دولت بگیرد.

این عضو شورای شهر تهران افزود: البته این دلیل نیست و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو باید کارش را به نحو احسن انجام دهد و حتما از پیمانکار توضیح بخواهد.

قناعتی خاطر نشان کرد: اگر مشکل حقوق و دستمزد کارگران مترو ادامه دار باشد و این مشکل حل نشود حتما در غالب تذکر درشورای اسلامی شهر مطرح می کنیم و پیمانکار را هم می خواهیم زیرا مردم پیمانکار را که نمی شناسند بلکه شهرداری و مترو را می شناسند.

وی همچنین با تاکید براینکه دولت نیز به تعهدات خود درقبال مترو عمل کند، افزود: دولت نیز باید آن ۵۰درصد تعهد خود را به مترو عملیاتی کند.

قناعتی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی پول برق مترو گفت: ازیک طرف در شورای شهر گفته ایم قیمت مترو نباید خیلی افزایش یابد و به عبارتی مترو را در درآمدهایش محدودکردیم و از طرف دیگر هیچ کسی برای مترو تخفیفی قائل نشده است.

وی تصریح کرد: با اجرای هدفمند کردن یارانه ها مردم کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده می کنند و از مترو استفاده می کنند و همین باعثشده است که ظرفیت و بار مسافرین مترو زیاد شود که این هزینه دارد درحالی که کمک دولت هم نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز