خبرگزاری کار ایران

کدام "کرم" کدام "درخت"؟

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۳۹۸

سیما میربلوکی زاده تبریزی در یادداشتی که برای ایلنا ارسال کرده با انتقاد از ادبیات وزیر بهداشت خواستار برخورد رییس جمهور با وی شده است.

به گزارش ایلنا متن این یادداشت به این شرح است:

علیرغم اینکه مقام معظم رهبری بارها بر پرهیز از دوقطبی کردن فضای جامعه سخن گفته اند وزیر بهداشت در جمع بسیج پزشکی با بکار بردن الفاظ ناخوشایندی منتقدین خود را نواخت. وزیر بهداشت در این سخنان منتقدان روش اجرای طرح تحول سلامت و کسانی که به نحوه عملکرد او و معاونان وی اعتراض داشتند به را "کرم"و"غضنفر" تشبیه نمود و این در حالی است که وزیر بهداشت در آن سخنان خود لقب "مختار" را که از سوی سیاری معاونش به او اعطاء شده بود یادآوری کرد .

گزیده ای از سخنان وزیر بهداشت دولت تدبیر و امید که در زیر می آید نشانگر اینست که قاضی زاده هاشمی نه تنها به مشی و روش دکتر روحانی که بکار بردن الفاظ وزین و فاخر در سخنانش می باشد پایبند نیست بلکه حتی منشور حقوق شهروندی که اخیراً از سوی رئیس جمهور اعتدال ابلاغ شد را زیر پا می گذارد.

"وزیر بهداشت  4 روز پیش در نشست معاونین بهداشت گفت: دکتر سیاری بنده را به مختار تشبیه کردند که در انتها همه یارانش او را تنها گذاشتند و در قلعه‌ای تنها با یکی از یارانش جنگید تا از پای درآمد. بنده ترجیح می‌دهم وارد حاشیه نشوم اما باید به صورت خلاصه بگویم بله درست است، متاسفانه مشکل ما از خودمان است و در یک کلام باید بگویم کرم درخت از خود درخت است. کسانی که در قبل با ما بودند و به دلیل کارنامه غیر قبولی که از خود ارائه دادند، از ما جدا شدند و مدام انتقاد می‌کنند.

وی افزود: در این مسیر نیاز به آقابالاسر و پدرخوانده نیست. کسانی که در این سی و چندسال در مقدرات بهداشت حاکم بودند و بخش عمده پول‌ها را در درمان هزینه کردند جایی برای این افراد نیست."

"اما من معتقدم که مردم به دنبال آرامش‌اند و از بگو مگو خسته شدند و دوست دارند که مسئولان‌شان مشکلات‌شان را حل کنند."

"قلبشان مریض است"

"من باید بگویم ریشه این انتقادات را می‌دانم از کجاست و باز می‌گویم کرم از خود درخت است بنده هم آنها را می‌شناسم هم جملات و طراحی آنها را می‌دانم. البته بنده نمی‌خواستم وارد حاشیه شوم اما مجبور شدم این صحبت‌ها را عنوان کنم".

"وزیر بهداشت با بیان اینکه مشکلات ما از میان هم لباسی های خودمان است، گفت: من تکلیفم را انجام داده ام و به مقام معظم رهبری و مجلس و همه گفته ام تا بیمه درست نشود سلامت مردم سامان‌ نمی گیرد."

"آنقدر آن را در سر ما زدند از نایب رییس مجلس گرفته تا برخی از دولتی ها"

"اما برخی از هم لباس های خودمان در مجلس شورای اسلامی، در این باره آدرس خلاف به مردم می دهند.

شما که خودتان از همین درختید، چرا چوب می زنید؟."

"کسانی که انتقاد می کنند وقتی وزارت بهداشت درپستشان بود برای سلامت مردم چه کردند؟"

"این موضوع را که هر بچه ای می داند"

"اما شماهایی که این وزارتخانه در گذشته در دستتان بود برای سلامت مردم چه کردید که اکنون وضعیت به این صورت است."

"وی ادامه داد: من نمی خواهم بگویم که این وضعیت در دوره ما خیلی بهتر بود، اما حداقل زبانتان را کام بگیرید. شما دیگر چرا در مجموعه غضنفر شدید؟."

"هاشمی افزود: در مورد پرستاران نیز باید بگویم، چند غضنفر اینجا داریم که تا توانستند در این چند سال برای تقابل بین پزشک و پرستار حرف زده‌اند که شما هم ساکت ماندید."

"برای شما هم که مردم مهم نیستند زیرا کار و زندگی شما شعار دادن شده است. اگر بلد بودید به مردم برسید، وضع ما اینگونه نبود. "

"پشت این مسائل یکی از هم‌لباسی‌های بنده که قبل از من در همین لباس خدمت می‌کرده قرار دارد. شما دارید جامعه‌ای را بدنام می‌کنید که مردم هر شبانه روز به آن احتیاج دارند. آیا این اسلام است؟ اگر انقلاب نبود شماها کجا بودید؟ زمان انقلاب کجا بودید؟ چون مفت انقلاب را به دست آورده‌اید، مفت نیز آبروی انقلاب را هدر می‌دهید و سرمایه آن را خرج می کنید."

"وزیر بهداشت خطاب به پزشکان بسیجی گفت: شما پزشکان بسیجی، در خط مقدم و جلوی خاکریزها بودید. می دانم از شنیدن اخبار آسیب های اجتماعی دلگیر می شوید، اما رسانه هایی که بر طبل اختلاف می کوبند و آمار جعلی می دهند، روز به روز بیماران اعصاب و روان را بیشتر می کنند."

"در عین حال ما که انقلاب کردیم دنبال پست و مقام و رانت نبودیم و آمدیم خدمت کنیم."

"وی افزود: حالا بببنید چه کسانی ما را کتک می زنند!. کسانی که نه انقلاب و جنگ را دیده اند و نه سختی های کار را درک کرده اند."

جالب توجه اینکه وی در سخنانی که نزد بسیج پزشکان ایراد نموده است بارها گفته است که دنبال حاشیه سازی نیست ولی با بکار بردن یک ضرب المثل "کرم از خود درخت است" و یک لطیفه رایج"مارادونا را ول کنید و جلوی غضنفر را بگیرید" به نظر می‌رسد عملاً منتقدین خود را "کرم و غضنفر" توصیف نموده و در انتها مدعی شده است که این منتقدین نه در انقلاب و نه در جنگ حضور نداشته اند و نه امام (ره) را دیده اند و تفسیر و تعبیر این حرف وزیر بهداشت اینست که خودش حتماً رزمنده و از صحابی امام راحل (ره) بوده است. بویژه آنکه با آدرس هایی که می دهد منتقدین ایشان جوان نیستند و در زمان انقلاب و جنگ در سن و سالی بوده اند که بایستی در این صحنه ها حضور می داشتند ولی بنا بر ادعای وزیر بهداشت منتقدین، انقلابی، مبارز و رزمنده  نبوده اند .

صرفنظر از مشی و مرام و ادبیات رئیس جمهور حسن روحانی که تلاش می کند خونسرد و با ادبیاتی در خور یک دولتمرد سخن بگوید" ادب مرد به ز دولت اوست" و حتی اگر حقوق شهروندی را که بر احترام به منتقد داد سخن داده است کنار بگذاریم" کرم و غضنفر " خطاب کردن منتقدین وزیر بهداشت و معاونین وزیر با آخرین سخنرانی رئیس جمهور در روز دانشجو که خطاب به دانشجویان که خواست نقد کنند ولی آداب نقد را رعایت کنند نیز همخوانی ندارد .

حال ببینیم منتقدین وزیر بهداشت و معاونین وی چه کسانی هستند آقایان دکتر پزشکیان، دکتر مصری ، دکتر طریقت، رئیس سازمان نظام پرستاری، دکتر رنانی، دکتر فرشاد مومنی، بسیج دانشجویی علوم پزشکی سراسر کشور که طی بیانیه ای وزارت بهداشت را نقد کردند، نخبه پزشکی که نزد مقام معظم رهبری به نقد وزارت بهداشت پرداخت، مقصودی مجری برنامه تلویزیونی ثریا، وزیر و تیم مدیریتی و کارشناسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت و جامعه کارگری و کارفرمایی مرجع ضمیر وزیر بهداشت کیست؟ از بین این منتقدان چه کسانی منتظر وزیر بهداشت بودند؟

کدامیک از این منتقدین از خود درخت هستند که بشود"کرم" خطابشان کرد؟ کدامیک از منتقدین خبر و تیم پزشکی هستند و پزشک هستند که بتوان آنها را "غضنفر" خطاب نمود ؟

در هر حال بنظر می رسد آقای دکتر روحانی اگر به منشور حقوق شهروندی اعتقاد دارد بایستی هر چه سریعتر با این وزیر برخورد کند چرا که این منتقدین اگر "مقام" جمهوری اسلامی محسوب نشوند و یا در حال حاضر "مقام" نداشته باشند، پزشک و استاد دانشگاه علوم پزشکی هستند و در حداقل شرایط یک شهروند هستند که بنا بر منشور حقوق شهروندی، حق نقد دارند و طبق همان منشور بایستی" حقوق و احترام" آنها رعایت شود. ضمناً این که منتقدین هم بایستی هرچه سریعتر سوابق انقلابی، جبهه ای و نیز در کنار امام (ره) بودن خود را به کارگزینی وزارت بهداشت ارائه نمایند. راستی زمانی که امام (ره) مبارزه می‌کرد قاضی زاده هاشمی چند سال داشت و کجا بود؟ فاصله فریمان تا نوفل لوشاتو و قم و تهران چقدر است ؟

سیما میربلوکی زاده تبریزی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز