خبرگزاری کار ایران

تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی ایده‌های برتر در هفته پژوهش

asdasd
کد خبر : ۴۲۰۵۴۲

مدیرکل امور فناوری وزارت علوم گفت: دوازدهمین جشنواره ملی ایده های برتر در سال جاری برگزار و از برگزیدگان این جشنواره ، طی مراسمی در هفته پژوهش و فناوری تجلیل می شود.

به گزارش ایلنا؛ خسرو پیری  در نسشست مشترک مسئولان ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری با دبیران مناطق ده گانه پژوهش و فناوری دانشگاهها و مراکز اموزش عالی کشور  با اشاره به برگزاری  یازده دوره جشنواره ملی ایده های برتر توسط پارک علم و فناوری یزد گفت:  تاکنون بیش از ده هزار ایده فناورانه در بانک اطلاعاتی این جشنواره ثبت شده است.

وی تاکید کرد: مهمترین هدف  از برگزاری این جشنواره شناسایی ایده های برتری است که بتوانند به محصولی اختراعی و نیمه صنعتی و در نهایت  محصول تجاری مورد نیاز کشور تبدیل شوند   و  در قالب  شرکت فناور  بتوانند در بازار آزاد رقابت کنند.
 
پیری افزود: تمام ایده های ارائه شده به این جشنواره،  بر اساس معیارهای نوآوری، درجه پختگی، امکان تولید، ارزش افزوده اقتصادی، فرا گیری استفاده در جامعه، درجه رفع مشکلات جامعه و امکان ارائه در صحنه جهانی مورد ارزیابی، نظرسنجی و رتبه بندی داوران جشنواره قرار می گیرند و تعدادی از آنها به عنوان ایده های برتر شناخته می شوند که  صاحبان ایدههای منتخب از حمایت مادی و معنوی در جهت توسعه و اجرایی نمودن ایده خود برخوردار خواهند شد.
 
دبیر جشنواره ملی  ایده های  برتر  و استارت آپ های دانشگاهی ستادملی هفته پژوهش و فناوری گفت: این جشنواره در سه مرحله برگزار می شود  و پس از دریافت ایده های ارسالی به جشنواره و داوری طرح ها، طرح های واجد شرایط علمی و فنی انتخاب می شود و  وارد یک مرحله دیگر رقابت می شوند و در نهایت حدود 30 تیم صاحب ایده های برتر می توانند طرح های خودرا در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری ارائه کنند و  با امتیاز دهی داوران و حاضران ، منتخبان نهایی معرفی می شوند.
 
پیری گفت: فرصت ثبت ایده های برتر  تا30 آبان ماه است و متقاضیان می توانند با مراجعه به نشانی  اینترنتی ذیل در فرآیند ثبت ایده خودرا انجام دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز