خبرگزاری کار ایران

مسجد جامعی :

پژوهش با اهل فرهنگ و هنر نسبت دارد

عضو شورای شهر تهران گفت: در بیشتر نقاط جهان هنگام تعویض مدیر ساختار به کار خود ادامه می دهد ولی در کشور ما به ویژه در حوزه فرهنگ و علوم انسانی و پژوهش کارها به شدت به شخصیت در راس هر سازمان وابسته است.

احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران نیز در سخنانی گفت : پژوهش در ذات خود نسبتی با مردم اهل فرهنگ و هنر دارد و آنچه در 20سال پیش مهم بود شروع روز و یا هفته پژوهش با پژوهشهای فرهنگی بود آن زمان نشست پژوهشگران به عنوان پژوهشگران فرهنگی آغاز شد .

مسجد جامعی با اشاره به تعطیلی 10ساله پژوهش در سالهای گذشته افزود:ذات پژوهشگری به پرسشگری برمی گردد و اگر همه رفتارها و پرسش ها به صورت قراردادی باشد و یا اگر پرسشی در جامعه نباشد پژوهشی وجود نخواهد داشت.

وی با تاکید براین نکته که پژوهش متکی به فرهنگ پژوهش است ،؛گفت: نخستین مساله در پژوهش مساله پرسشگری است و دستگاههایی که در آنها امکان گفت و گو وجود دارد با دیگران متفاوت هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سابق با اشاره به تمایل و گرایش شدید مردم به رویدادهای فرهنگی در دهه های هفتاد و هشتاد تاکید کرد که در آن زمان علاقه مردم به حضور در موزه ها بشدت افزایش یافت که می توان گفت نگرشی نسبت به اندیشه و شناخت از خود مطرح شده بود.

مسجد جامعی با تاکید براینکه پایه فرهنگی پژوهش است گفت : رشد پژوهش منوط به رشد ظرفیت های فرهنگی است که با تعامل فرهنگی شکل می گیرد.

وی افزود:در بیشتر نقاط جهان هنگام تعویض مدیر ساختار به کار خود ادامه می دهد ولی در کشور ما به ویژه در حوزه فرهنگ و علوم انسانی و پژوهش کارها به شدت به شخصیت در راس هر سازمان وابسته است.

عضو شورای شهر تهران در پایان با تاکید بر ضرورت تداوم پژوهش های فرهنگی در حوزه میراث خواستار تقویت پیوند پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با سایر نهادها و ارگانهای پژوهشی شد.

دراین مراسم همچنین از کتاب‌های منتشره توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در یک سال گذشته از جمله "دوبانوی عیلامی ،"کاوش های قره تپه قمرود"، "پیدایش باغ آُسمانی"و "روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه "رونمایی شد و ملیحه مهدی آبادی مدیراسناد و انتشارات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، گزارشی از فعایت های انتشاراتی پژوهشگاه ارایه داد.

مهدی آبادی افزود:پژوهشگاه میراث فرهنگی وگردشگری در سال 91، 5کتاب ، سال 92،16کتاب ، 6ماهه نخست سال 93، 5کتاب و در سال پژوهشی 93 تا اکنون ،44 کتاب به چاپ رسانده است .در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر تجلیل به عمل و نمایشگاه دست آوردهای پژوهشکده های مختلف پژوهشگاه توسط بهشتی و مسجد جامعی افتتاح و مورد بازدید قرارداد.

کد خبر : ۳۳۰۴۸۰