خبرگزاری کار ایران

تجلیل وزرای علوم و آموزش و پرورش از برگزیدگان پژوهش دانش‌آموزی؛

سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی تا سال ۱۴۰۴ به ۴ درصد افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۲۰۸

وزرای علوم و آموزش و پرورش در اولین روز هفته ملی پژوهش و فناوری که با عنوان «پژوهش و فناوری و مدرسه» نامگذاری شده است، با حضور در دبیرستان دخترانه شاهد شهدای هفتم تیر تهران از۲۱ برگزیده پژوهش دانش آموزی کشور تجلیل کردند.

به گزارش ایلنا، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: نقش آموزش و پرورش در رسیدن به مرجعیت علمی در جهان انکار ناپذیر است و مسیر توسعه پایدار از آموزش و پرورش می‌گذرد بنا براین برای تربیت منابع انسانی فرهیخته، اندیشمند و پژوهشگر باید فرهنگ پژوهش از ابتدایی‌ترین سالهای ورود به نظام اموزشی کشور نهادینه شود.

وی افزود: دانش آموزان باید از‌‌ همان سالهای اول در آزمایشگاه و کتابخانه حضور یابد و فردی جستجوگر و پرسشگر تربیت شود که تفکر منطقی دارد و به یافته پژوهشی دیگران اهمیت می‌دهد.

فرهادی اظهار داشت: باید مبنای فرایند یاد گیری در آموزش پرورش را مسئله محوری قرار بدهیم تا دانش آموزان قدرت تشخیص مسائل را پیدا کنند و بر‌ای آن‌ها راه حل‌های ابتکاری پیدا کنند.

وی افزود: برای آماده سازی بستر پژوهش در کشور باید زیر ساخت‌ها، امکانات و تجهیزات پژوهشی مناسبی داشته باشیم که نیازمند افزایش اعتبارات پژوهشی کشور است.

وزیر علوم گفت: هم اکنون صرفا ۴۷ صدم تولید ناخالص ملی به پژوهش اختصاص دارد که باید تا پایان برنامه ششم به سه درصد و تا سال ۱۴۰۴ به ۴ درصد افزایش یابد.

وی گفت: وزارت علوم از برگزیدگان پژوهش و فناوری بخش دانش آموزی در قالب جشنواره جوان خوارزمی حمایت می‌کند و از طرح‌هایی که قابلیت تجاری شدن را دارند پشتیبانی می‌کند.

گفتنی است: وزیر علوم در بدو ورود خود به دبیرستان دخترانه شاهد شهدای هفتم تیر تهران با حضور در یادمان شهدای این دبیرستان، و نثار فاتحه به مقام والای شهدا ادای احترام کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز