خبرگزاری کار ایران

در مراسم تجلیل از پژوهشگران زنجان عنوان شد؛

سرعت روبه رشد پژوهش در جامعه قابل تقدیر است

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۶۶۸

دبیرکل ستاد استانی هفته پژوهش و رئیس مرکز تحصیلات تکمیلی علوم پایه استان زنجان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی پژوهش با سرعت روبه رشدی در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار ایلنا  از زنجان، حمیدرضا محمدی خالصی فرد، دبیر کل ستاد استانی هفته پژوهش و رئیس مرکز تحصیلات تکمیلی و علوم پایه استان زنجان، امروزچهارشنبه (18آذر) در مراسم گرمیداشت هفته پژوهش، گفت:سال 2016 میلادی از سوی یونسکو سال جهانی نور اعلام شده است.

خالصی فرد ادامه داد: این نامگذاری به دلیل کتاب المناظر ابن هیثم از دانشمندان این دوره طلایی بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ابن هیثم 200 کتاب به تالیف رسانده است که 55 اثر در دست تمدن بشری قرار دارد، ادامه داد: تاکیدی که در نوشته های به جا مانده از نور است مسائلی است که جزئیات خوبی در آن مطرح شده است.

خالصی فرد، در ادامه  به مساله پژوهش و آنچه در آن پرداخته می شود، اشاره کرد و افزود: دستاوردهایی که از فعالیت خلاقانه پژوهشگر به دست می آید، دانش بشر را افزایش  داده و به ایجاد رفاه برای همنوعان منجر می شود.

رئیس مرکز تحصیلات تکمیلی و علوم پایه استان زنجان با بیان اینکه تا قبل از انقلاب پژوهش حرفه ای در دانشگاه ها وجود نداشت، گفت: بعد از بازگشایی دانشگاه ها پس از جنگ حرکتی در دانشگاه ها شکل گرفت که پژوهش توسعه یافت.

به گفته وی، باید دیگر دستگاه ها نیز در زمینه پژوهش دانشگاه ها را همراهی کنند.

این مقام مسئول به برنامه های هفته پژوهش و اهداف آن اشاره کرد و گفت: این فعالیت ها با هدف معرفی پژوهش به بدنه جامعه و اثرگذاری آن در جامعه برگزار شد.

روز باز دانشگاه ها، نشست با صنایع، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانشگاهی، جشنواره دانش آموزی و دانشجویی از برنامه های این هفته بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: به فرموده بزرگان دین علم سلطان است و تنها راه فتح آن پژوهش است.

وی با اشاره به اینکه امروز دانش تنها منبع ثروت است، ادامه داد: ثروتمندترین کشورها نیز ثروت خود را از راه دانش کسب کردند.

دبیر جشنواره پژوهش و فن آوری در استان زنجان، با یادآوری اینکه تولید علم در ایران با شتاب اعجاب انگیزی پیش می رود، خاطرنشان کرد: تنها راه کسب ثروت از دانش است.

بیگلری با بیان اینکه از عالی ترین مقام کشور تا جوانان به این باور رسیدند که راهی جز توسعه علم و دانش برای تولید ثروت وجود ندارد، افزود: حاصل این شتاب در تولید داور، پیشرفت در علوم پزشکی، هسته ای و صنایع دفاعی قابل رویت است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حاصل از سوی تمام بانک های اطلاعاتی مورد تاکید قرار گرفته است، ادامه داد: این دانشگاه به عنوان یکی از ده قطب پزشکی کشور فعالیت می کند.

همچنین در ادامه از پژوهشگران پژوهش های مطالعه و طراحی راکتورهای سهمی وار در تصفیه پساب آلوده به مواد عالی طی فرایندهای اکسایش پیشرفته توسط محمد حسین رسولی، تدوین تکنولوژی تولید فلزات خالص با خلوص 99.99 درصد و کنسانتره سرب 60 درصد از مواد اولیه و ثانویه در مقیاس پایلوت از سوی دکتر دوست محمدی، غار شناسی و امکان سنجی ایجاد زیرساخت های گردشگری زرین غار از سوی محسن کلانتری و پژوهش در حطیه کشاورزی و منابع طبیعی تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز