خبرگزاری کار ایران

سردار مقیمی:

کاهش ۳. ۱ درصدی سرقت در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۲۷۲

رئیس پلیس آگاهی ناجا ضمن تشریح عملکرد این پلیس برای مبارزه با سرقت، از کاهش محسوس وقوع سرقت‌های مهم خبر داد و گفت: به طور میانگین ۷۴ درصد از سرقت‌ها کشف شده است.

به گزارش ایلنا، سردار محمد رضا مقیمی با بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری، وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.  ۱ درصد کاهش داشته، اظهار کرد: در این ایام، کاهش سرقت از بانک‌ها با ۷. ۱۶درصد در رتبه اول و کاهش سرقت‌های به عنف و زورگیری با ۶. ۱۲درصد نیز در رتبه دوم قرار دارد.

وی افزود: در این ایام، میزان سرقت از اماکن ۷ درصد، منازل ۴. ۶درصد و جیب بری ۲. ۶درصد کاهش داشته است.

پاسخگویی به مطالبات مردمی

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به عزم و اراده این پلیس در راستای پاسخگویی به مطالبه‌های اجتماعی و مردمی در راستای کاهش سرقت و استرداد اموال به مالباختگان، بیان کرد: کاهش میزان سرقت موتورسیکلت در سه ماهه اول سال نیز ۴. ۵درصد بوده است.

عالیترین مقام آگاهی کشور، سهم کاهش سرقت در حوزه کش و روز زنی را نیز ۸. ۴ درصد اعلام کرد و افزود: در مجموع سایر سرقت‌ها ۱۳ درصد کاهش داشته است.

افزایش کشف وقوع جرایم سرقت

وی مطرح کرد: در همین مدت، علیرغم کاهش سرقت در اکثر استان‌ها، عملکرد کشف به وقوع جرایم سرقت ۳. ۱درصد ارتقاء و بهبود یافته است.

کشف سرقت خودرو در صدر عملکرد پلیس

سردار مقیمی یادآور شد: بهترین عملکرد کشف جرایم سرقت مربوط به سرقت خودرو است که بیش از ۹۵ درصد این سرقت‌ها در این حوزه، منتج به کشف شد.

وی اشاره کرد: در مجموع، به طور میانگین ۷۵ درصد از سرقت‌ها کشف شده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه آنچه که در این میان حائز اهمیت است کاهش محسوس وقوع سرقت‌های مهم می‌باشد، خاطر نشان کرد: بیش از ۲. ۵۲درصد از کل سرقت‌های واقع شده کشور مربوط به سرقت‌های «خرد» است.

وی با بیان اینکه کاهش سرقت نیازمند توجه شهروندان به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس آگاهی است، گفت: کاهش سرقت و استرداد اموال به مالباختگان از اولویت‌های این پلیس است؛ پلیس آگاهی برنامه‌های ویژه‌ای برای خدمت رسانی به شهروندان، مقابله با قاچاق کالا و ارز و هم چنین مبارزه با سرقت دارد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه مطابق تدابیر و تاکیدات فرمانده ناجا استرداد اموال نیز از اولویت‌های نیروی انتظامی در سال جاری است، گفت: متاسفانه مالباختگان مستنداتی از اموال مسروقه ندارند و شایسته است شهروندان با نگهداری مستنداتی چون فاکتور خرید، شماره سریال، مشخصات اموال و.. طی مسیر استرداد اموال را هموار کنند تا انجام این روند توسط پلیس آگاهی به مالبا ختگان با سرعت بیشتری انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز