خبرگزاری کار ایران

حکیمی‌پور عنوان کرد:

عدم اطمینان نسبت به حسن انجام امور مالی در شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۳۸۹۷۰۱

یک عضو شورای شهر تهران از امضای طرحی با عنوان کاهش اختیارات معاملات شهرداری توسط ۲۲ نفر از اعضای شورای شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد حکیمی‌پور در حاشیه جلسه علنی شورای شهر و در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح کاهش اختیارات معاملات شهرداری گفت: به دنبال آن هستیم که اختیارات قانونی شهرداری تهران را که در رابطه با معاملات بسیار بالا است؛ کاهش دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهردار و معاونان وی بیش از قانون اختیار دارند و ما به دنبال آن هستیم که عملکرد مالی آنان را کنترل کنیم زیرا عملکرد مالی این افراد شفاف نیست.

حکیمی‌پور با بیان اینکه نمی‌توانیم نسبت به حسن انجام شهرداری در بخش‌های مالی اطمینان داشته باشیم ادامه داد: به دنبال تجدیدنظر در اختیارات شهرداری و معاونین وی هستیم.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه معاملات باید به شورا بیایند، خاطرنشان کرد: در خصوص این موضوع ۲۲ نفر از اعضا طرحی را امضا کردند که براساس آن قرار است یک بازنگری انجام شود تا گزارشات شفاف در خصوص عملکرد مالی شهرداری به شورا ارائه شود.

وی با بیان اینکه گزارش تلفیق بودجه ۹۰ پر از ابهام است اظهار کرد: سقف اختیارات مالی شهرداری تا قبل از انقلاب ۱۰ هزار تومان بود، پس از انقلاب ۲۰ میلیون تومان و سپس به ۵۰۰ میلیون تومان رسید و در حال حاضر مبلغ بسیار بیشتر از این است.

حکیمی‌پور با تصریح براینکه در حال حاضر اختیار شهردار تهران در حد یک وزیر است گفت: در کنار میدان بهمن سردخانه‌ای به وسعت ۳ هکتار معامله شد در حالی که این یادگاری تهران بود و نباید فروخته می‌شد و شورا نیز از این معامله بی‌خبر است. تجهیزات این سردخانه نیز در حال انتقال است.

وی تاکید کرد: معاملات شهرداری باید به شورا بیاید و برای آن سقف قانونی در نظر گرفته شود. شهردار باید در این خصوص با شورا صحبت کند تا بببینیم وی چه اختیاراتی را می‌خواهد.

این عضو شورای شهر در پایان خاطرنشان کرد: طرح کاهش اختیارات معاملات شهرداری یک فوریتی بوده که به امضای اعضای شورا رسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز