خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان تهران:

افزایش اعتماد عمومی و ارتقاء جایگاه از اولویت‌های دستگاه قضایی است

asdasd
کد خبر : ۳۸۴۳۴۹

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: یکی از مهمترین اولویت های دستگاه قضا در کشور افزایش اعتماد عمومی وارتقاء جایگاه قوه قضائیه است.

به گزارش ایلنا، غلامحسین صالحی در اولین جلسه اتاق فکر دادگستری در سال 95 افزود: یکی از مهم ترین اولویت ها، ارتقاء قوه قضائیه درافکارعمومی است، هرچند براساس طبیعت کار قضائی نیمی از مراجعین به طورطبیعی از تصمیمات دستگاه قضائی ناخشنود خواهند بود.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که عواملی از قبیل: اطاله دادرسی، عدم پاسخگوئی مناسب از سوی تعداد محدودی از همکاران و برخوردهای نامناسب آنان، بی نظمی در حضور در محل کار و ... در رضایتمندی مردم از دادگستری اثر گذار است.

وی گفت: نداشتن ارتباط قابل قبول وعدم اطلاع رسانی مناسب به قشرهای خاص وعام جامعه باعث خلاء اطلاعاتی آنان و بعضا برداشت های غیر واقعی ازعملکرد قوه قضائیه شده است، زیرا اگر مردم از فرآیند دادرسی و مشکلات بر سر راه آن و همچنین خدمات انجام شده آگاه باشند قطعا از میزان نارضایتی آنان کاسته می شود.

وی با بیان اینکه بایستی تلاش کنیم تا با انجام کار تخصصی در این زمینه به راهکارهای مناسبی دست یابیم افزود: باید زمینه تغییر و اصلاح رفتارها و نگرش همکاران و ارباب رجوع را فراهم کنیم البته هفته قوه قضائیه فرصت مغتنمی است تا ضمن ارائه گزارش عملکرد در بخش های مختلف در جهت نیل به هدف مذکور گام های موثری برداشته شود.

این گزارش درادامه می افزاید؛ درابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین فوادیان معاون فرهنگی دادگستری استان تهران گزارشی از اقدامات انجام شده درعرصه فرهنگی ازجمله اقامه نماز، ترویج مسائل اخلاقی به نحو عام و حرفه ای، مناسبت های مذهبی و انقلابی، بصیرت افزائی، ارتقاء درجه بسیجی و ایثارگری، امر به معروف و نهی از منکر و شناخت ناهنجاریهای جامعه، کتابخانه، شناخت به ارکان، توسعه نشاط در خانواده و تحکیم آن، پاسخگوئی به مردم و در نهایت ارتقاء قوه قضائیه در افکار عمومی و مشکلات مطروحه ارائه کرد.

دراین جلسه مباحث کارشناسی لازم انجام و مقرر شد در زمان مشخصی، راهکارهای عملی در جهت ارتقاء قوه قضائیه در افکارعموم به نحو مطلوب از سوی اعضاء جلسه به معاونت فرهگی منعکس شود.

اولین جلسه اتاق فکر دادگستری استان تهران درسال 1395امروز- شنبه - با موضوع ارتقاء قوه قضائیه درافکارعمومی و با حضور اعضا و به ریاست غلامحسین اسماعیلی درمحل سالن کنفرانس حوزه ریاست کل واقع در مجتمع قضائی امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز