خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان تهران:

دستگاه قضائی عدالت از دست رفته را احیا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۸۴۱

طی مراسمی با حضور غلامحسین اسماعیلی، شهرام برامکی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان قدس معرفی شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که ضیائی؛ معاون قضایی رئیس کل و مدیر حفاظت و اطلاعات، زنده دل مسئول ارزشیابی قضات، مسئولین قضائی حوزه های همجوار، معاون سیاسی فرماندار، شهرداران، بخشداران، اعضای شورای اسلامی شهر و شوراهای حل اختلاف، نیروی های نظامی، انتظامی، اجرائی و امنیتی شهرستان، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و نیز قضات و کارمندان این حوزه قضائی حضور داشتند از خدمات حسین کریمی نژاد که به افتخار بازنشستگی نائل آمده قدردانی و شهرام برامکی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان قدس معرفی شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در این مراسم طی سخنانی ضمن تبریک بمناسبت فرارسیدن سال نو و ولادت باسعادت صدیقه طاهره حضرت زهرا(س) و همچنین شادباش بمناسبت حلول ماه رجب، اظهار داشت: امروز کشور ما به جهت کینه توزی‌های دشمنان اسلام و در رأس آنها رژیم منفور آمریکا و همدستانش، در شرائط خاصی قرار دارد. البته از همان ابتدای پیروزی انقلاب، توطئه‌های زیادی از سوی دشمنان علیه ملت مقاوم ایران اسلامی طراحی و بمرحله اجرا درآمد لکن هیچگاه موفق نشدند به مقاصد شوم خود برسند یکی از این اقدامات خصمانه ، اعمال تحریم های همه جانبه و ظالمانه بوده است که نه تنها نتوانست مردم را از مسیر انقلاب منحرف نماید بلکه با تبدیل تحریم ها به فرصت از این راه موفقیت های عظیمی در عرصه های مختلف پزشکی علوم نظامی و هسته ای، دانشگاهی، دانش بنیان نصیب کشور شد و بطور قطع این ملت در سایه لطف الهی و با خود اتکائی که در مفهوم شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نهفته است در برابر همه توطئه ها ایستاده و تا رسیدن به اهداف مقدس انقلاب اسلامی از پای نخواهند نشست.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل افزود: برای غلبه بر مشکلات کشور و به تبع آن این شهرستان در ابعاد مختلف، تبعیت از شعار فوق و عمل کردن ضروری بوده  و باید با کار و تلاش جهادگونه موجبات بالندگی کشور و شهرستان را فراهم کنیم تا به هدف اساسی که همان خدمت به مردم است برسیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران ، خاطرنشان کرد: مطمئناً از ثمرات ارزشمند اجرای عدالت بی نیازی مردم است چرا که خداوند نیازهای مردم را در زمین، آسمان، دریا و اندیشه و عقل آدمی به ودیعه گذاشته است پس هرجا محرومیت و نیازی مشاهده شود باید توجه کنیم که عدالت توزیعی قطعاً رعایت نشده است و چنانچه این امر تحقق یابد بی نیازی حاصل خواهد شد.

وی در ادامه افزود: اجرای عدالت بدواً وظیفه همه آحاد مردم است و سپس نوبت می‌رسد به کارگزاران و مسئولین نظام که قدرت و امکانات در اختیار آنان قرار دارد ، لکن در جائی که برخی از شهروندان یا متولیان امور به عدالت رفتار نکردند در آن صورت دستگاه قضائی وظیفه دارد جلوی بی عدالتی ها را در جامعه گرفته و عدالت از دست رفته را احیا کند. بعبارت دیگر رسالت اصلی عدلیه حمایت از عدالت پیشه گان و حفظ عدالت در جامعه است.

اسماعیلی در پایان تأکید کرد: بهترین کمک مردم و مسئولین برای تحقق کامل شعار سال ، همانا اجرای عدالت خواهد بود ، همه ما به نوبه خود در قبال این شعار مسئولیت داشته و باید با تمام وجود برای تحقق این هدف مقدس تلاش کنیم.

گفتنی است دراین مراسم با اهداء لوح تقدیر و هدایائی از خدمات صادقانه حسین کریمی نژاد تقدیر شد و شهرام برامکی که پیش از این در سمت معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان بوشهر و رئیس شوراهای حل اختلاف انجام وظیفه می کرد با دریافت ابلاغ قضائی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان قدس رسماً آغاز به کار کرد.

قابل ذکر است که قبل از مراسم مذکور، رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست صمیمی با قضات دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قدس حضور یافت و پس از استماع نقطه نظرات همکاران ، حسب مورد رهنمودهای لازم را به جمع حاضر ارائه نمود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز