خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس جمهوری:

ایران اسلامی به برکت مجاهدت‌های دفاع مقدس قدرت اول منطقه است

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۶۹۵

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه آزادسازی خرمشهر معادلات نظامی دنیا را تغییر داد، گفت: امروز به برکت مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس، ایران اسلامی قدرت اول در منطقه است و از این قدرت برای حراست از کشورهای منطقه استفاده می‌کند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در نهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران که به مناسبت سوم خرداد، روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی در سالن همایش وزارت کشور برگزار شد، گفت: فتح خرمشهر در مقطعی رخ داد که برای خیلی‌ها باور کردنی نبود که قدرت نیروهای مسلح ایران به حدی برسد که قادر باشد خرمشهر را پس بگیرد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه هنگامی که مردم ایران تصمیم گرفته بودند تا انقلاب اسلامی را در کشور حاکم و کشور مستقل اداره شود، ایران مورد تجاوز نظامی رژیم بعث عراق قرار گرفت، تصریح کرد: دشمنان ایران به نمایندگی صدام از موج بیداری اسلامی انقلاب هراس داشتند و جنگ به راه انداختند. تا به امروز نیز بسیاری از کشورهای منطقه طعم استقلال و آزادی را نچشیده‌اند.

جهانگیری بیان داشت: کشوری که به تازگی انقلاب کرده است به طور طبیعی با مسائل و مشکلات داخلی روبرو است لذا صدام با نهایت غرور می‌گفت که خوزستان را سه روزه از ایران جدا می‌کند. اما روحیه انقلابی، ایمان و مقاومت ملت ایران ضعف‌ها را پوشاند و پس از گذشت کمتر از 20 ماه از اشغال خرمشهر توسط رژیم بعث عراق این شهر آزاد شد، گرچه موانع و استحکامات بسیار و غیر قابل عبوری توسط دشمن ایجاد شده بود.

وی خاطرنشان کرد: عملیات بیت المقدس یک معجزه الهی بود لذا حضرت امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد. خرداد 61 معادلات نظامی  ایران تفاوت پیدا کرد و پس از آن توانستیم خود را با قدرت جدیدی به دنیا عرضه کنیم.

معاون اول رییس جمهور گفت: ما در جنگ تحمیلی مظلومانه با کشورهای دنیا جنگیدیم. خرمشهر نماد مظلومیت ایران است و باید همواره زنده بماند. جا دارد بنیاد شهید و امور ایثارگران، نیروهای مسلح و هنرمندان و نویسندگان نمادهایی از دفاع مقدس را در تاریخ ثبت کنند و از روزهای سخت دفاع مقدس بنویسند و نگذارند رشادت‌ها در پیچ و خم روزگار فراموش شود.

جهانگیری در ادامه عنوان داشت: امروز به برکت مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس، ایران ایرانی متفاوت از قبل و قدرت اول در منطقه است و از این قدرت برای حراست از کشورهای منطقه استفاده می‌کند. حضور نیروهای نظامی در آن کشورها نیز برای حراست از ارزش‌های دینی است. ایران از دولت‌های قانونی منطقه دفاع می‌کند و مانع حضور و فعالیت گروه‌های خشن تروریستی مانند داعش می‌شود.

وی در ادامه به دشمنی‌های استکبار پس از جنگ تحمیلی اشاره کرد و یادآور شد: دشمن یک روز موضوع هسته ای را بهانه قرار داد و یک روز با اعمال تحریم‌ها جنگ اقتصادی علیه ما به راه انداخت، ولی مهم‌ترین عاملی که موجب شد غربی‌ها در مقابل ایران تسلیم شوند، پایداری و ایستادگی مردم در حالی بود که دشمن از هیچ تحریمی دریغ نمی‌کرد. ملت ایران از مسئولین خواسته‌اند تا در مقابل زیاده خواهی های دشمنان مقاومت کنند که بر همین اساس در مذاکراتی که از ابتدا تا انتهای آن با هدایت و مدیریت رهبری پیش رفت، پیروزی به دست آمد و همچون صحنه نبرد در جنگ، در صحنه مذاکرات نیز از حقوق ملت ایران دفاع شد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در دوران تحریم حرکت‌های توسعه ای بزرگی در کشور انجام شد که صنعت هسته ای یکی از آنان بود، در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ و دولت به دنبال عملیاتی شدن آن است. قدرت اقتصادی در کنار قدرت نظامی و انسجام ملی کشور را قادر می‌کند که در مسیر پیشرفت حرکت کند.

وی در پایان افزود: دولت می‌داند بسیاری از مردم در فشار اقتصادی هستند، ولی عزم دولت بر این است که اقتصاد کشور را سامان داده و با رفع بسیاری از مشکلات، قدرتی بین المللی برای ملت ایران فراهم کند.

در این مراسم ضمن تجلیل از خانواده‌های شهدای فتح خرمشهر، شهدای هسته ای، شهدای مدافع حرم و شهدای «منا» از نماهنگ «شهر شهیدپرور» اثر صادق آهنگران که با حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران ساخته شده، رونمایی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز