خبرگزاری کار ایران

حافظی:

دادگستری تهران برای توقف فعالیت معادن شن و ماسه ورود کند

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۸۵۵

رئیس کمیسیون سلامت‌، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اظهار کرد: از جایگاه کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از دادگستری تهران درخواست می‌شود؛ نسبت به جان و مال ساکنین حاشیه این معادن حساسیت بیشتری داشته باشند، زیرا در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای مسئولیت آن بر عهده آن‌ها خواهد بود

به گزارش ایلنا، رحمت اله حافظی از تشکیل جلسه ساماندهی وضعیت معادن شن و ماسه منطقه ۱۸ شهرداری تهران ظهر امروز در فرمانداری تهران خبر داد و گفت: این جلسه به درخواست کمیسیون سلامت شورای شهر تهران برگزار شد که خروجی آن اتفاق نظر برای توقف کامل هرگونه فعالیت در این معادن بود.

وی با بیان اینکه فعالیت این معادن تهدیدی برای شهروندان ساکن در حاشیه این معادن محسوب می‌شود، تاکید کرد: رودخانه کن در فاصله کمی از گودال‌های معادن شن و ماسه با عمق ۱۳۰ م‌تر، عبور می‌کند و امکان رانش و ریزش زمین‌های اطراف معادن هر در لحظه وجود دارد، از این رو باید فعالیت این معادن به طور کامل متوقف شود.

رئیس کمیسیون سلامت‌، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: مقرر شد تا حاضران این جلسه و نمایندگانی از قوه قضائیه و دادگستری در مدت زمان یک هفته بازدید از این معادن داشته باشند و بعد از این بازدید، ‌ توقف این معادن در دستور شورای تامین استان تهران قرار گیرد.

حافظی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه توقف فعالیت بهره بردارن این معادن خواسته نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف است و برای این منظور نیز اقدامات حقوقی و قضایی انجام شده اما با قرار منع تعقیب مواجه شده‌اند از این رو از جایگاه کمیسیون سلامت شورای شهر تهرن از دادگستری تهران درخواست می‌شود نسبت به جان و مال ساکنین حاشیه این معادن حساسیت بیشتری داشته باشند زیرا در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای مسئولیت آن بر عهده آن‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: انتظار داریم خارج از چارچوب‌های عادی و با محوریت مسایل ایمنی و مدیریت بحران توجه ویژه‌ای به این معادن صورت پذیرد و در اسرع وقت توقف ۱۰۰ درصدی فعالیت این معادن را شاهد باشیم.

در این جلسه فرماندار تهران، معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران، ‌ نمایندگانی از سازمان معدن تجارت استان تهران، شرکت آّب منطقه تهران، نمایندگانی از شهرداری تهران، ‌شهردار منطقه ۱۸، نماینده سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان تهران و دبیرخانه کمیسیون ماده شهرداری تهران حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز