خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی خبر داد:

ثبت و تعیین حریم ۵۰ اثر در سال ۹۴

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۵۵۴

معاون میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی از ثبت و تعیین حریم ۵۰ اثر در سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش ایلنا، با توجه به اینکه ثبت و به ویژه تعیین حرایم آثار و محوطه‌های میراث فرهنگی، عامل مهم در جلوگیری از تخریب مواریث فرهنگی به شمار می‌رود، استان‌های کشور سعی در تعیین حرایم آثار برای حفاظت هرچه بهتر آثار تاریخی دارند. معاون میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی معتقد است، این اداره کل در حوزه ثبت میراث طبیعی، غیرمنقول و تعیین حریم به عنوان یکی از استان‌های بر‌تر سال ۹۴ انتخاب شده است.

 «علی شریعتی منش» معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به اهمیت ثبت و تعیین حریم آثار تاریخی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تلاش کرده است درجهت ثبت و تعیین حریم آثار تاریخی اقدامات موثری انجام دهد.

اوگفت: از همین رو اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حوزه ثبت میراث طبیعی، غیرمنقول و تعیین حریم به عنوان یکی از استان‌های بر‌تر سال ۹۴ انتخاب شده است.

شریعتی منش تاکید کرد: در سال ۹۴ تعداد ۵۰ اثراز استان خراسان جنوبی در فهرست میراث فرهنگی کشور ثبت و تعیین حریم شده‌اند که این اتفاق موجب حفاظت و نگهداری بیشتر، در کالبد و منظر بناهای تاریخی شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: طبق پیش بینی‌های انجام گرفته در نظر داریم تعداد بیشتری از بنا‌ها محوطه‌ها، میراث طبیعی، میراث منقول و میراث معنوی را در سال ۹۵ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز