خبرگزاری کار ایران

ثقفی در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد:

جزییات حذف آزمون تکمیل ظرفیت ورودی به "دبیرستان‌های سمپاد تهران"

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۹۴۷

سخنگوی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری برای پذیرش دانش‌آموزان دیگر در دبیرستان‌های سمپاد نمی‌توانیم ظرفیت جدیدی ایجاد کنیم، گفت: امسال آزمون تکمیل ظرفیت جدیدی برای دیگر دانش‌آموزان برگزار نخواهیم کرد.

مسعود ثقفی؛ سخنگوی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: امسال ظرفیت دانش‌آموزان تهرانی در مدارس استعدادهای درخشان  2453 نفر است که بنا بر سیاست مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، این دسته از دانش‌آموزان بدون شرکت در آزمون به پایه دهم سمپاد منتقل خواهند شد.

وی با اشاره به این مطلب که ظرفیت کنونی پذیرش دانش‌آموزان در پایه دهم سمپاد 2070 نفر است، افزود: یعنی باید برای 384 نفر به جز ظرفیت اعلام شده، ایجاد ظرفیت کنیم تا تمام دانش‌آموزان پایه نهم سمپاد تهران در پایه دهم ثبت‌نام شوند.

ثقفی داشتن حداقل معدل 17 شرط ورود دانش‌آموزان پایه نهم به پایه دهم سمپاد،عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تمامی دانش‌آموزان پایه نهم این شرط را دارند اما باید برای ورودی به پایه دهم باید کمبود 384 ظرفیت را تأمین کنیم.

سخنگوی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: برای ورودی دبیرستان‌های استعدادهای درخشان در سال تحصیلی 96-95 در پایه دهم شهر تهران آزمون برگزار نخواهیم کرد.

ثقفی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری برای پذیرش دانش‌آموزان دیگر در دبیرستان‌های سمپاد نمی‌توانیم ظرفیت جدیدی ایجاد کنیم، گفت: امسال آزمون تکمیل ظرفیت جدیدی برای دیگر دانش‌آموزان برگزار نخواهیم کرد.

وی در ادامه خطاب به برخی موسسات که مجوزی از آموزش و پرورش ندارند، گفت: موسسات نباید با توجه به اینکه آزمونی برای دبیرستان‌های سمپاد در تهران برگزار نخواهد شد، با ثبت‌نام دانش‌آموزان برای آماده کردن آنها در آزمون استعدادهای درخشان و برگزاری کلاس‌های مختلف برای قبولی آنها در این آزمون، بهداشت روانی دانش‌آموزان را به خطر نیندازند.

ثقفی در پایان تاکید کرد که دانش‌‌آموزانی که احساس می‌کنند، ‌آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی را دارند می‌توانند در آزمون این مدارس شرکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز