خبرگزاری کار ایران

با عنوان "جابربن حیان" برپا می‌شود؛

برگزاری جشنواره دست ساخته‌های دانش آموزان ابتدایی کاشان

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۵۰۸

کارشناس تکنولوژی آموزشی مدیریت آموزش و پرورش کاشان از اجرای ششمین دوره جشنواره دست ساخته‌های دانش آموزان مدارس دوره ابتدایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان،"اکرم راحتی"گفت: این جشنواره با عنوان جشنواره جابربن حیان در چهار مرحله دبستان، شهرستان، استان و کشوری و در گرایش‌های جمع‌آوری، نمایش علمی،طراحی و ساخت آزمایش برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: برگزاری این جشنواره فرصت نمونه‌برداری ادراکی را برای دانش آموز فراهم می کند تا با همراهی معلم و والدین به شکل خلاقانه ای اندیشه ها و افکارش را نمایش دهد.

وی تصریح کرد: پرورش خلاقیت دانش آموزان، یک ضرورت برای تربیت نسل آینده جامعه تلقی می‌شود که یک حرکت دو سویه است و از معلم به شاگرد و از شاگرد به معلم باز می گردد.

به گفته وی، پنج درصد آثار دانش آموزان در نمایشگاه شهرستان ارائه خواهد شد و آثار برگزیده آن پس از داوری به مرحله استانی معرفی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به این که آموزش پروژه محور ، یکی از اهداف اساسی کتب درسی است، در سال تحصیلی جاری  مقرر شد دانش آموزان جهت انجام پروژه‌های علمی به صورت داوطلبانه از موضوعات کتب درسی نیز استفاده کنند .

کارشناس تکنولوژی آموزشی مدیریت آموزش و پرورش کاشان تاکید کرد: هدف اصلی پروژه علمی این است که دانش‌آموز، خودش پروژه را انجام دهد، مهارت های دانشمندان را بیاموزد، روش علمی را بفهمد و از تجربه کردن لذت ببرد.

راحتی گفت: سال گذشته "امیر حسن متقی" دانش آموز کاشانی با طرح اعلام بی آبی کولر ( لول سوئیچ)  در راستای مصرف بهینه انرژی و جلوگیری از اسراف آب به عنوان برتر کشوری جشنواره جابر بن حیان دست یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز