خبرگزاری کار ایران

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:

انتشار لیست پایگاه‌های مشاوره و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان تهران

asdasd
کد خبر : ۲۹۱۹۲۵

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: فهرست اسامی 60 پایگاه مشاوره انتخاب رشته آزمون سراسری در شهر تهران به منظور دسترسی آسان داوطلبان در پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل قرار داده شده است.

به گزارش ایلنا، مسعود ثقفی افزود: تمامی پایگاه های مشاوره انتخاب رشته کنکور در 19 منطقه آموزش و پرورش شهر تهران همراه با آدرس و شماره تلفن بر روی پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش شهر تهران به نشانی www.tehranedu.ir قرار گرفته است.

وی هدف از ایجاد پایگاه های مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری توسط آموزش و پرورش را جلوگیری از اغواگری مراکز غیرعلمی و کمک به داوطلبان درانتخاب رشته و هدایت آنان در راستای کسب موفقیت های تحصیلی عنوان کرد.

ثقفی با اشاره به حضور مشاوران متخصص در پایگاه های انتخاب رشته کنکور شهر تهران گفت: این مشاوران در طول سال به طور مستقیم با دانش آموز و خانواده او مرتبط بوده و به ویژگی های فردی و اجتماعی داوطلبان آشنایی دارند بنابراین بهتر می توانند در تعیین اولویت های رشته شهرها به داوطلب کمک کنند.

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: هزینه ارائه مشاوره به داوطلبان در پایگاه های انتخاب رشته کنکور شهر تهران یک پنجم آموزشگاه ها و مراکز غیردولتی است.

ثقفی به خانواده ها توصیه کرد برای مشاوره و انتخاب رشته فرزندان خود به این پایگاه ها مراجعه کرده و با پرداخت هزینه های گزاف، فریب مراکز غیرمجاز انتخاب رشته را نخورند.

وی علاقه، شناخت، توانایی علمی، توان اقتصادی خانواده ها، امکانات مراکز آموزشی، آینده شغلی، هدف داوطلب، سهمیه پذیرش، آزادی عمل را از جمله عوامل موثر در انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه عنوان کرد و گفت: امسال داوطلبان مجازند 150 رشته از میان رشته های با آزمون یا بدون آزمون را انتخاب و در نمونه برگ انتخاب رشته درج کنند.

ثقفی همچنین از اعلام فهرست 40پایگاه مشاوره و هدایت تحصیلی ویژه دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر تهران خبر داد و گفت: اسامی و نشانی این پایگاه ها در سایت آموزش و پرورش شهر تهران قرار داده شده و خانواده ها و دانش آموزان روزهای دوشنبه و پنجشنبه می توانند به این پایگاه ها مراجعه کنند.

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: خدمات راهنمایی و هدایت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر دوره متوسطه به صورت رایگان با حضور مشاوران توانمند و مجرب آشنا به فرایند هدایت تحصیلی و انتخاب رشته که دوره های ویژه انتخاب رشته را در کلاس های تخصصی گذرانده اند، در این پایگاهها انجام می شود.

وی بیان کرد:این مشاوران روند انتخاب رشته و آگاهی رسانی در خصوص شرایط ورود به رشته ها و بررسی علایق دانش آموزان را با شیوه های علمی مبتنی بر آزمون های سه گانه مشاوره ای (استعداد، رغبت و سلامت روان) انجام می دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز