خبرگزاری کار ایران

تصویب 800 طرح تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۴۹۲

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تصویب 800 طرح تحقیقاتی از ابتدای امسال در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن تفقدی با اشاره به این‌که این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر 53 میلیارد ریال به تصویب رسیده‌اند، گفت: در سال گذشته نیز یک هزار و 191 طرح تحقیقاتی در این دانشگاه با اعتباری بیش از 70 میلیارد ریال بررسی شد و به تصویب رسید.

وی، تشکیل کمیته مشاوره و ارزیابی طرح‌های تحقیقاتی را یکی از مهمترین اقدامات انجام شده این معاونت عنوان و اظهار کرد: بر این اساس اولویتهای پژوهشی دانشگاه بازنگری شد و به پژوهش‌های هدفمند نیز گرنت‌های پژوهشی اختصاص یافت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعطای مجوز به 9 شرکت دانش‌بنیان و حمایت دو میلیارد و 500 میلیون ریالی را از دیگر اقدامات انجام شده در این معاونت برشمرد و گفت: نکته مثبت در این تقاضاها افزایش تقاضای شرکت‌های فناور دانشگاهی و مرکز رشد برای درخواست تسهیلات و استفاده از تسهیلات صندوق است؛ در حالی‌که در سال‌های گذشته بیشتر شرکت‌های تولیدی بزرگ استان و کشور متقاضی استفاده از این تسهیلات بودند.

تفقدی تاکید کرد: در حال حاضر 40 شرکت در مرکز رشد فناوری دارویی و فناوری سلامت دانشگاه فعالیت دارند که از این تعداد پنج شرکت به عنوان دانش‌بنیان توسط کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش‌بنیان ریاست جمهوری مود تائید قرار گرفته‌اند.

وی حمایت از محققان و مخترعان دانشگاه را از دیگر اقدامات این معاونت عنوان و خاطرنشان کرد: در سال 93 و 94 از 41 مورد اختراع به منظور ثبت حمایت شد که تا کنون 25 مورد آن به دریافت گواهی‌نامه منجر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز