خبرگزاری کار ایران

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

۴۰ درصد دانش آموزان بدون صبحانه به مدرسه می‌روند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۵۹

در دانش آموزان دوره ابتدایی باید رشد کودکان و میزان چاقی یا لاغری را با توجه به نمودار رشد سنجید و هر کودک نمودار خاص خود را دارد و نباید بدون در نظر گرفتن این موضوع در تغذیه کودکان تغییراتی انجام داد.

ایلنا: مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد صبحانه را مهم‌ترین وعده غذایی برای دانش آموزان دانست و توصیه کرد در این وعده غذایی از ترکیبات پروتئینی استفاده شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، دکتر محمد صفریان با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده ۴۰ درصد از دانش آموزان بدون مصرف صبحانه به مدرسه می‌روند اظهار داشت: ‌ باید والدین به این وعده به ویژه در دانش آموزان دبستانی اهمیت ویژه‌ای بدهند و از مواد غذایی همچون شیر، پنیر، کره، تخم مرغ استفاده کنند.

عضو مرکز تحقیقات بیوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اجتناب از مصرف مواد غذایی شیرین در وعده صبحانه اظهار داشت: ‌مصرف مواد غذایی شیرین در وعده صبحانه قدرت یادگیری دانش آموزان را در طی روز کاهش می‌دهد.

دکتر محمد صفریان با اشاره به اینکه مصرف ترکیبات شیرین موجب نوسان شدید قند خون می‌شودافزود: مصرف ترکیبات شیرین به نوعی کودکان را هیجان زده می‌کند و سبب کاهش قدرت تمرکز و یادگیری می‌شود.

دکتر صفریان ادامه داد: همچنین میان وعده‌ها در رژیم غذایی به ویژه برای دانش آموزان دوره ابتدایی بسیار مهم است باید برای دانش آموزان ۲ میان وعده در نظر گرفته شود که یکی از آن‌ها یک غذای سبک مانند شیر و کیک یا ساندویچ‌های خانگی و دیگری میوه با شد.

عضو مرکز تحقیقات ییوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اهمیت نظم در وعده‌های غذایی تاکید کرد: باید برای دانش آموزان یک نظم غذایی خاص را در نظر گرفت به این معنی که هر روز راس یک ساعت مشخص نهار و راس یک ساعت مشخص شام سرو شود.

مدیر گروه بیوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بهتر است که وعده نهار که یکی از وعده‌های بسیار مهم است در هنگام مراجعه کودکان از مدرسه آماده باشد و شام در ساعات اولیه شب صرف شود تا فرصت کافی بین صرف شام و خواب وجود داشته باشد و در حدود ۴۵ دقیقه قبل از خوابیدن یک نوع لبنیات مصرف شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تفاوت‌هایی در نحوه تغذیه دانش آموزان دوره‌های مختلف وجود دارد بیان کرد: هر چه به سن اوج گیری تراکم استخوان نزدیک‌تر می‌شویم باید مصرف لبنیات و ویتامین دی را بیشتر کرد و همچنین نیاز افراد به اشعه آفتاب نیز زیاد‌تر می‌شود.

وی افزود: در دانش آموزانی که سن بالا‌تر دارند مصرف لبنیات کم چرب به ویژه اگر دانش آموز دچار چاقی است توصیه می‌شود در صورتی که در دانش آموزان با سن کمتر مصرف لبنیات پرچرب بهتر است.

مدیر گروه بیوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه برخی از دخالت‌های والدین سبب اختلال در تغذیه درست می‌شود تاکید کرد: در دانش آموزان دوره ابتدایی باید رشد کودکان و میزان چاقی یا لاغری را با توجه به نمودار رشد سنجید و هر کودک نمودار خاص خود را دارد و نباید بدون در نظر گرفتن این موضوع در تغذیه کودکان تغییراتی انجام داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز