خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش:

پرداخت خسارت بیمه تکمیلی فرهنگیان به ۱۵ روز رسید

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۱۹۹

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ، گفت : پرداخت خسارت بیمه تکمیلی فرهنگیان از بیش از 30 روز در سال 93 به به 15 روز در سال 94 رسیده است.

به گزارش ایلنا، فرشید سیاری مروری بر وضعیت بیمه طلایی فرهنگیان در سال جاری داشت و اظهار کرد : بیش از یک میلیون و ششصد هزار نفر بیمه شده داریم که شامل کارمندان رسمی و قراردادی و افراد تحت تکفل آنها می‌شود.

 وی با بیان اینکه نرخ حق بیمه نسبت به سال گذشته  2 و نیم برابر رشد داشت ولی با اعمال شیوه صندوقی کمترین افزایش را نسبت به سال قبل داشتیم اظهار کرد: 26 هزار تومان حق بیمه تکمیلی ماهانه در سال 93 به 30 هزار تومان در سال 94 افزایش یافت که نیمی از آن از سوی بیمه شده پرداخت می‌شود.
 
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: از چهار بسته پیشنهادی بر اساس نظرسنجی ها، بسته شماره 2 از سوی اغلب فرهنگیان برگزیده شد و همان بسته‌ای بود که در سال‌های قبل ارائه می شد. اعمال جراحی در این بسته بدون سقف هستند.
 
 سیاری با بیان اینکه میانگین پرداخت خسارت بیمه تکمیلی به 15 روز رسیده است گفت: چرخه رسیدگی و پرداخت خسارت به مراتب کوتاهتر شده در حالی که پیش از این تا یکماه هم به طول می‌انجامید.
 
وی درباره مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی نیز گفت: ارائه خدمت در بیش از 9 هزار مرکز درمانی، سرپایی و بیمارستانی به بیمه شدگان انجام می‌شود و فعال شدن بیش از 740 شعبه و نمایندگی در مناطق و ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور از جمله دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است. اکنون در هر اداره آموزش و پرورش یا نماینده بیمه آتیه حضور دارد و یا همکاران ما امور مربوط را رسیدگی می‌کنند.
 
 مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش پرداخت تمامی هزینه‌های دارویی و درمانی بیماران سرطانی و صعب‌العلاج را از دیگر خدمات این قرارداد دانست و گفت: در مجموع نسبت به ماه‌های گذشته یک آرامش نسبی در خصوص بیمه‌های تکمیلی حاکم شده و اعتراضات مربوطه بسیار کاهش یافته است.
 
 سیاری همچنین به راه‌اندازی مراکز اسکان فرهنگیان اشاره و عنوان کرد: در 10 قطب درمانی کشور مراکز اسکان تقریبا رایگان بیماران صعب العلاج را راه‌اندازی کرد‌ه‌ایم. مراکز اسکان در تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و یزد بهره‌برداری شده‌اند و شش مرکز دیگر در حال آماده سازی و تجهیزند که در آذربایجان شرقی، غربی، خوزستان، زنجان، کرمان و کرمانشاه قرار دارند.
 
وی همچنین از عقد قرارداد ویژه با چند بیمارستان عمومی خبر داد و گفت: مرکز چشم پزشکی بصیر، مرکز ناباروری رویان، مرکز قلب تهران، بیمارستان مصطفی خمینی و کلینیک دهش پور از این جمله هستند و فرهنگیان برای درمان در این مراکز فرانشیز پرداخت نمی‌کنند و با استقرار میز مخصوص مراجعه فرهنگیان تشریفات اداری را کاهش دادیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز