خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی:

شهرداری با اخذ عوارض از دکل‌ها برای شهر درآمد ایجاد کند

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۶۳۰

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: شهرداری با اخذ عوارض از دکل ها، آنتن‌ها و شبکه‌های فیبر نوری برای شهر درآمد ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه رویکرد بودجه سال 95 شهرداری تهران انقباضی بوده و 17 تا 18 درصد نسبت به سال جاری کاهش داشته است، گفت: اگر بتوانیم مبلغ عوارض ساخت وساز را از شمال شهر به جنوب شهر منتقل کنیم بسیار خوب است اما این اقدام چندان عملی نیست.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی پیشنهاد داد شهرداری با اخذ عوارض از دکل ها، آنتن‌ها و شبکه‌های فیبر نوری برای شهر درآمد ایجاد کند.

وی با اشاره به اقدام دولت و مجلس نسبت به عدم تخصیص مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری تهران این موضوع را اقدامی خطرناک دانست و گفت: دقت در این خصوص از موضوعات بسیار مهم است و بهتر است بیانیه‌ای توسط اعضای شورای شهر خطاب به دولت نوشته شده و به مجلس ارسال شود تا از تصویب نهایی آن در برنامه ششم خودداری شود.

در ادامه هادی ساعی دیگر عضو شورای شهر با یادآوری اینکه حدود یک ماه پیش گزارش عملکرد شش ماهه شهرداری ارائه شد اظهار کرد: در آن جلسه تذکر دادم که سقف 35 درصد غیر نقد بودجه را رعایت کنند و درخواست من برای بودجه 95 هم همین است.

وی ادامه داد: در سال 93 بودجه نقد و غیر نقد 50-50 بود که در سال 94 بخش غیر نقد را به 35 درصد و بخش نقدی را به 65 درصد رساندیم و بنا بود در برش سوم برنامه پنج‌ساله بخش غیر نقد را به 30 درصد و بخش نقد را به 70 درصد برسانیم.

ساعی خاطرنشان کرد: در بودجه 95 بخش نقدی را 60 درصد و بخش غیر نقدی را 40 درصد اعلام کردند که همسو با برنامه پنج‌ساله نیست لذا تقاضا می‌کنم که این موضوع رعایت شود همچنین در حوزه سازمان ها و شرکت‌ها کمک‌ها رشد زیادی داشته است و باید دقت کنیم این موضوع باعث ایجاد مشکل نشود.

در ادامه اقبال شاکری با طرح این سوال که آیا از نظرات شورایاری در بودجه‌بندی مناطق استفاده شده است گفت: اگر 30 درصد از 70 درصد بودجه توسعه‌ای را به بخش خصوصی منتقل کنیم درصد درآمدهای پایدار نقد و غیر نقدمان بهبود می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه در گزارش حسابرس‌ها به نظم و انضباط شهری اشاره شده بود اظهار کرد: این موضوع نشانگر آن است که شرکت‌ها بی‌نظمی‌هایی انجام دادند و نظام اجرایی که قالیباف مستقر کرده است می‌تواند جای پای محکمی برای اجرای نظم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز