خبرگزاری کار ایران

باید فرهنگ‌مطالعه را افزایش دهیم؛

وزیر بهداشت: متأسفانه با فرهنگ‌مطالعه بیگانه‌ایم/ به جای تابلو، کتاب به من هدیه بدهید!

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۹۰۶

کتاب آینه‌ای است تمام‌نما از تجربه‌ها، آموخته‌ها، دانستنی‌ها و علوم مختلف که دیگران با رنج فراوان بر صفحه ماندگار آن به جا گذاشته و چون هدیه‌ای گران‌بها به دست ما رسانده‌اند.

به گزارش ایلنا، این برگ‌های سرشار از دانش نه به سادگی که گاه با تلاشی به گستره عمر یک دانشمند در پی هم آمده اند و امروز به آسانی در دست ما قرار گرفته اند. پس به جاست که آن تلاش های گذشته را ارج نهیم و قدر کتاب را بدانیم.

به بهانه گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی، مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی مصاحبه‌ای با سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی انجام داده که مشروح آن در ادامه می‌آید.

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی می‌خواستیم به چند سوال ما در این زمینه پاسخ دهید. لطفا بفرمایید روزانه به طور متوسط چند ساعت مطالعه دارید؟

بیشتر اوقات را در حوزه کاریم مطالعه دارم و بعد هم در خارج از ساعات‌اداری در رشته خودم به مطالعه برخی مقالاتی که حاصل کارهای تحقیقاتی سال‌های گذشته است و الان منتشر شده و یا بعضی از مطالب جدیدی که در حوزه چشم‌پزشکی است، می‌پردازم که معمولا حدود 1:30 تا 2 ساعت در روز می‌شود.

آخرین رمان و یا کتابی که خواندید چه بود؟

«پایی که جا ماند» که حدوداً 4 ماه پیش خواندم. متأسفانه از آن زمان تا به الان هم نتوانستم کتابی بخوانم.

چه کتابی را برای مطالعه به مردم معرفی می‌کنید؟

کتابی‌هایی را که بیشتر راجع به خلقیات ما ایرانیان از سال 1345 تا الان است و کتاب‌هایی با موضوع تاریخ ایران را معرفی می‌کنم؛ چراکه معتقدم هر چقدر در حوزه تاریخ ایران مطالعه کنیم باز هم کم است و هر جوان ایرانی باید بداند کشورش در مسیر استقلال چه مراحلی را گذرانده و چه جان‌فشانی‌هایی در این راه صورت گرفته و چه اتفاقاتی افتاده تا دوباره در تاریخ تکرار نشود.

بهترین کتابی که هدیه گرفتید؟

(باخنده) تا به حالا کسی به من کتاب هدیه نداده، البته به جز کتاب‌های نفیس قرآن‌کریم و نهج‌البلاغه.

نظر شما درخصوص نذر و یا وقف‌کتاب چیست؟

کار خیلی خوب و پسندیده‌ای‌ است؛ چراکه همه ما در خانه و کتابخانه‌های‌مان کتاب‌های متعددی داریم که معمولاً یک بار مطالعه شده‌اند و بعضی‌ها از این کتاب‌ها فقط به عنوان دکور استفاده می‌کنند. به نظرم این حداقل نذر است و به جای خریدن گل برای همدیگر که خیلی زود پژمرده می‌شود و بعد باید آن را در سطل‌زباله بریزیم خوب است کتاب هدیه دهیم. برای من هم به جای تابلو کتاب بیاورید(با خنده).

در پایان اگر پیشنهادی دارید بفرمایید؟

متأسفانه ما کمی با فرهنگ مطالعه بیگانه‌ایم و متوسط مطالعه در کشور ما خیلی پایین است. به همین دلیل باید فرهنگ‌مطالعه را همانند کشورهای اروپایی که از کمترین فرصتی برای مطالعه استفاده می‌کنند، در جامعه افزایش دهیم تا در معابر عمومی و وسایل‌نقلیه عمومی از هر فرصتی که پیدا می‌کنیم برای مطالعه و آموختن بیشتر استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز