خبرگزاری کار ایران

افزایش تولیدات کشاورزی تهران با تغییر الگوی کشت

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۷۶۴

افزایش تولیدات بخش کشاورزی تهران از ۵ میلیون به ۷ میلیون تن بر اساس تکیه بر منابع آبی و تغییر الگوی کشت در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، دومین نشست ستاد اقتصادمقاومتی با حضور استاندار تهران و مدیران ادارات عضو ستاد برگزار شد. سیدحسین هاشمی در این نشست گفت: ‌دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی وصنعت معدن و تجارت که می‌توانند طرح‌هایی را به شکل آماده فراهم کنند تا سرمایه گذار با طرح‌های تصوب شده برای سرمایه گذاری وارد شود لازم است طرح‌های خود را ارایه دهند.

وی افزود: ‌ در طرح‌های پیشنهادی دستگاه‌ها باید توجیهات فنی و اقتصادی و حتی جانمایی نیرو پیش بینی شده باشد تا سرمایه گذاران در کمترین زمان ممکن نسبت به سرمایه گذاری و شروع کار اقدام کنند.

استاندار تهران با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به این معناست که باید به توان خود متکی باشیم عنوان کرد: کسی جز خودمان و توان داخلیمان نمی‌تواند مشکلات ما را حل کند.

در ادامه نشست، مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران اهداف و برنامه‌های خود را طبق برنامه ریزی اقتصاد مقاومتی تشریح کرد.

بر اساس گزارش ارایه شده جهاد کشاورزی، قرار است تولیدات بخش کشاورزی از پنج میلیون تن به هفت میلیون تن افزایش یابد که براساس آن با تکیه بر منابع آبی و تغییر الگوی کشت، در نوع فرآورده‌های کشاورزی و میزان افزایش و یا تغییر الگوی کشت هدفگذاری شود.

در طرح جهادکشاورزی لازم است انواع نهاده‌ها، محصولات و میزان تولید، طبق عملکرد در هکتار به تفکیک شهرستان‌ها مشخص شده و در آن الزامات تولید همچون نوع آبیاری بازسازی ماشین آلات صنایع تبدیلی بررسی شود. براساس این طرح در بخش آبزیان هم برنامه ریزی برای افزایش تولید در سطح استان تهران انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز