خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشنواره خودباوری باجرقه‌های امید اشتغال توان­‌یابان

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۴۱۲

مابه توانایی­‌های خود ایمان داریم، ما شهروند همین شهرهستیم، برای ما بسترهای آموزش و اشتغال را فراهم کنید، مسوولان وافراد جامعه مسیر ما را هموارکنند، ما عهد می­‌بندیم در کنار شما ایران بهتری را بسازیم.

به گزارش ایلنا، پیام دومین دوره جشنواره خودباوری درچند جمله بالاخلاصه می‌شد و آن از زبان افرادی به گوش می‌رسید که باداشتن محدودیت های جسمی،از ایمان واعتماد به نفس سخن گفتند.

دومین «جشنواره ملی خودباوری»با هدف بررسی مسائل کارآفرینی واشتغال افراد دارای معلولیت طی روزهای 18 و 19 شهریورماه با شرکت30 انجمن وتشکل فعال درحوزه توان‌یابان ازسوی مجتمع آموزشی - نیکوکاری «رعد»درحالی برگزارشد که تلاش­ها برای رفع چالش­های شغلی افراد دارای معلولیت ادامه دارد.

رویدادهایی که در خلال برگزاری این جشنواره دیده شد حاکی از امید به بهبود شرایط شغلی برای  افراد دارای معلولیت بود تاجایی که وزیررفاه، برگزاری این جشنواره را الگوی اساسی کار وزارتخانه عنوان کرد.

علی ربیعی درحاشیه افتتاح جشنواره خودباوری گفت: این الگو که شما اینجا می‌­بینید الگوی اساسی کار ما است. معلولان توانایی فوق‌­العاده­ای دارند و باید بتوانند کارهایی با توجه به توانایی­‌هایشان انجام دهند. ما درخصوص آموزشَ، طراحی، تسهیلات وبازاریابی باید به آنها کمک کنیم.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: موسساتی مثل رعد می­توانند به عنوان میانجیان سیاست ومردم عمل کنند. من دراینجا به همه موسسات اعلام می­کنم که ما آمادگی داریم دراین زمینه همکاری‌‌هایمان را گسترش دهیم.

اما صدیقه اکبری مدیرعامل مجتمع رعد که مسئولیت برگزاری جشنواره خودباوری را برعهده داشت اظهار کرد: آزاد سازی ظرفیت‌ها تنها در بستر خودباوری و اعتماد به نفس شکل می‌گیرد که مجتمع رعد همواره سعی کرد این ویژگی را درافراد دارای معلولیت تقویت کند.

وی هدف مجتمع رعد را توانمندی،خودباوری وآموزش منجر به اشتغال کارآموزان دانست تا توان­یابان بتوانند با فراگرفتن آموزش‌های لازم به اشتغال پایدار برسند.

احمد میرزاخانی رییس هیات مدیره مجتمع رعد وپدرمریم میرزاخانی نابغه ریاضی هم دراین خصوص گفت: جوانان ایرانی دارای استعدادهای سرشاری هستند که شاید نخبگان خاموشی بهتر از دختر بنده حتی در روستاهای دور افتاده باشند که زمینه فعالیت برایشان فراهم نشده است.

جشنواره خودباوری مصداق­های عینی هم داشت؛ ساخت تندیس جشنواره توسط توانیابان، ورود به صنعت غذا که به همت سامان گلریز و توان­یابان رعد انجام شده، آثار زیبایی که در ۶ محور کارآفرینی، اجتماعی، رسانه ،علمی وفرهنگی، هنری و ورزشی ارایه شد والگوهایی که باخودباوری، شرایط ایجاد اشتغال را برای خود وافراد دارای معلولیت ایجاد کردند ازجمله این مصادیق بودند.

دومین دوره جشنواره ملی خودباوری، روز پنجشنبه با معرفی برگزیدگان توسط هیات داوران، به کارخود پایان داد. پس از انجام داوری توسط تیمی از اساتید و کارشناسان برجسته، برگزیدگان محورهای ششگانه دومین دوره جشنواره ملی «خودباوری»به شرح زیر اعلام شدند:

محورکارآفرینی: مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد کرمان، انجمن معلولین شهرستان قروه،مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد طالقان

محوراجتماعی: موسسه کاشانه مهرکاشان،موسسه پیام آوران ساحل امید،مؤسسه موسی بن جعفر (ع) پیشوا

محورعلمی وفرهنگی: دفترفرهنگ معلولین قم،انجمن علمی وآفرینش­های هنری معلولان ایران،توان­یابان مشهد

محوررسانه: انجمن خانواده ناشنوایان ایران،کانون معلولان توانا،مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد کرج

محورهنری: رشته نقاشی: ندا بیات،اعظم مرادی و فاطمه رباط جزی.

رشته معرق: حسین مردانی،فردین­ فرزین وعبدالحسین اسحاقی

محورورزشی: طاهرخانی، سمیه صادقی وحسین مقیمی

مفاخرحوزه توانبخشی کشور به  انتخاب جشنواره : محمدحسن کریمی نژاد، سید مجید میرخانی ،محمد کمالی، محمودعلی‌محمدی

الگوهای موفق کارآفرینی: محسن بهمن آبادی، محمدرضا امامی، حسن ذوالفقاری

در خلال برگزاری جشنواره اما گلایه­ هایی هم درمیان امیدها دیده شد. یک جوان کارآموخته مرکز رعد رشت که دارای مدرک کارشناسی الکترونیک است ودر رشته ­های الکترونیک صنعتی، سیم پیچی، خانه­ های هوشمند وطراحی مداربه سطح قابل قبولی از توانایی دست یافته هنوز موفق به یافتن شغل نشده است. با این وجود به آینده امیدوار است و می‌‌گوید نظرش برای یافتن شغل دولتی تغییر کرده و می‌خواهد برای خود و دوستانش کارآفرینش ود.

این که علیرضا دانش چقدر موفق به این امر خواهد شد به همت مسوولان بازمی‌گردد تا شاید دولت درآینده قدم­های بهتری رابرای ایجاد تسهیلات و رفع چالش­های شغلی معلولان بردارد و به گفته علی ربیعی، دولت تدبیروامید، یادگاری خوبی در بهبود شرایط شغلی و معیشتی افراد دارای معلولیت به جا بگذارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز