خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد:

تاثیر 50 درصدی عوامل اجتماعی بر حوزه سلامت

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۷۵۳

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مداخلات و برنامه‌ریزی‌های موثر در حوزه سلامت اجتماعی تضمین‌کننده سلامت کامل جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تجلیل از پزشکان حامی سازمان بهزیستی با بیان اینکه فکر،‌ اندیشه و خدمات این پزشکان منشا‌ء خدمات اثرگذار بر سازمان بهزیستی است گفت: سلامت نعمتی خدادادی است و از زمانی که بشر به این موضوع پی برد همه توان و انرژی خود را به کار گرفت تا سلامت خود را حفظ و آن را ارتقا بخشد.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات درمانی و بهداشتی همچون تامین آب آشامیدنی مناسب، پوشش واکسیناسیون و ...  در نقاط مختلف کشور ارائه شد و شرایطی برای حفظ و ارتقای سلامتی در کشور فراهم شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در بحث شاخص توسعه انسانی در ارزیابی که در سال 2010 نسبت به سال 2009 انجام شد کشور ما 18 رتبه نسبت به گذشته ارتقا یافت.

وی گفت:‌ افزایش امید به زندگی، افزایش کیفیت زندگی، کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک سال کاهش مرگ و میر مادران باردار از جمله مسائلی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد آن بوده‌ایم.

وی با تاکید بر اهمیت عوامل اجتماعی موثر بر سلامت جامعه خاطرنشان کرد: عوامل بیولوژیکی 15 درصد عوامل محیطی 10 تا 15 درصد و عوامل اجتماعی 50 درصد بر حفظ سلامت موثر هستند که متاسفانه عوامل اجتماعی کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پزشکان این سازمان بیشترین نقش را در رصد آسیب‌های اجتماعی دارند گفت: عوامل موثر بر سلامت اجتماعی همچون استرس‌ها شیوه زندگی عوامل اعتیاد و مصرف دخانیات نحوه رشد و تکامل دوران کودکی همگی در حیطه وظایف سازمان بهزیستی قرار دارند اما افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند از مظلومیت و محرومیت برخوردار هستند. لذا افراد تاثیرگذار و متخصص در حوزه سلامت اجتماعی باید مورد نگرشی نو واقع شود تا بتواند خدمات کیفی‌تر و مطلوب‌تری را ارائه دهند.

بندپی در پایان خاطرنشان کرد: مداخلات و برنامه‌ریزی‌های موثر در حوزه سلامت اجتماعی تضمین‌کننده سلامت کامل جامعه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز