خبرگزاری کار ایران

اجرای سفرنامه سلامت و امید در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۱۷۶

این سفر نامه شامل معرفی خیرین نمونه کشوری، الگوسازی و تعمیم حرکت نیکوکارانه در جامعه، جذب کمک‌های مالی و معنوی از پتانسیل‌های حقیقی و حقوقی برای ساخت خانه‌های سلامت و اعزام کاروانهای سلامت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از اجرای سفرنامه سلامت و امید با رویکرد پیشگیری و آموزش در شهرستانهای رامهرمز، دزفول، آبادان و اهواز خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی خدادادی با اشاره به مشارکت جمعیت هلال احمر در زمینه پیشگیری و آموزش سلامت به عنوان معین وزرات بهداشت افزود: این سفر نامه شامل معرفی خیرین نمونه کشوری، الگوسازی و تعمیم حرکت نیکوکارانه در جامعه، جذب کمک‌های مالی و معنوی از پتانسیل‌های حقیقی و حقوقی برای ساخت خانه‌های سلامت و اعزام کاروانهای سلامت است.

وی گفت: زمینه سازی مناسب و ترویج فرهنگی وقف و نیکوکاری، ترویج فرهنگ کمک‌های نوع دوستانه دایم الخیرات به جای حرکت‌های معنوی موردی، کوتاه و مقطعی، جهت دهی فعالیت‌های خیرخواهانه و داوطلبانه با اهداف و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر از جمله دیگر اهداف سفرنامه سلامت امید است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های چهارده گانه نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری در این سند، جمعیت می‌تواند فعالیت زیادی در حوزه پیشگیری و مشارکت مردمی داشته باشد، بنابراین سفرنامه سلامت و امید طراحی شده است.

خدادادی با بیان اینکه سفرنامه سلامت و امید تاکنون در ۱۱ استان کشور اجرا شده است تصریح کرد: استان خوزستان دوازدهمین استان کشور است که طرح سفرنامه سلامت و امید را با رویکرد پیشگیری و آموزش از ۵ تا ۸ اسفندماه در شهرستان‌های رامهرمز، دزفول، آبادان و اهواز برگزار می‌کند.

حمایت نهادهای مختلف از اجرای سفرنامه سلامت و امید

رئیس کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: برپایی ۱۲۰ ایستگاه خدمات رایگان آموزشی و سلامت از جمله چادرهای آموزش نکات کاربردی امدادی، تست سرطان برست(سینه)، اهدای خون، آموزش روشهای خودمراقبتی، تغذیه سالم، ویزیت رایگان، سلامت روان و مشاوره‌های اجتماعی، خانوادگی، بهداشتی، حمایت‌های روانی درحوادث، خدمات فرهنگی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، عضوگیری از پزشکان متخصص و عموم مردم بشردوست از جمله مهم‌ترین خدمات این طرح است.

خدادادی در ادامه گفت: راه اندازی خانه‌ داوطلب تخصصی سلامت و امید یکی دیگر از برنامه‌های پیش بینی شده است که این خانه به سلامت، پیشگیری، آموزش و تشخیص می‌پردازد که از اهداف آن ساماندهی خدمات پزشکی و پیراپزشکی خیرین حوزه سلامت است؛ ارائه آموزش‌های رایگان سلامت محور مورد نیاز جامعه در حوزه زنان، ‌ کودکان و سالمندان، کمک به مدیریت بحران هنگام بروز حوادثاز دیگر اهداف این خانه است.

وی با تأکید بر حمایت ویژه استاندار، ائمه محترم جمعه و فرمانداران از طرح گفت: در اجرای این طرح معاونت درمان و توانبخشی، سازمان امداد و نجات، سازمان جوانان، موسسه علمی کاربردی هلال ایران، سازمان انتقال خون، سازمان بهزیستی، سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با حوزه سلامت و برخی دیگر از دستگاه‌ها شرکت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: سفرنامه سلامت و امید در هر چهار شهرستان از شبکه یک سراسری سیما به صورت زنده پخش می‌شود و به این وسیله فعالیت‌های شاخص جمعیت هلال احمر در عرصه سلامت معرفی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز