خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

قادر به جلوگیری از مزایده خانه تاریخی بوشهری نیستیم

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۹۹۱

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران در مورد مزایده خانه تاریخی و ثبت شده بوشهری اظهار کرد: نمی‌توانیم جلو تغییر مالکیت این خانه را بگیریم.

رجبعلی خسروآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت خانه تاریخی وثبت شده بوشهری که به تازگی در معرض مزایده قرار گرفته است، گفت: در گذشته به همراه برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران از خانه تاریخی بوشهری بازدیدی داشتیم که منجر به این تصمیم شد؛ شهرداری تهران این خانه تاریخی را خریداری کند، اما به دلایلی نامعلوم این اتفاق عملی نشد.

وی با بیان اینکه مالک این خانه اکنون شرکت تعاونی ناجا است، گفت: اداره کل میراث فرهنگی با مالکیت این گونه خانه‌ها کاری ندارد و تنها حفظ  کالبد و کارکرد اثر برایش مهم است، بنابراین هرگونه تغییر در این گونه خانه‌ها حتی اگر مرمتی هم باشد، باید با مجوز صورت بگیرد و کارکرد آن نیز نمی‌تواند، بدون نظر سازمان میراث فرهنگی تغییر کند.

خسرو آبادی ادامه داد :ما از نظر حقوقی نمی‌توانیم جلو فروش خانه را بگیریم، اما هرکس که می‌خواهد؛ خانه بوشهری  را بخرد، باید بداند که این خانه میراثی است و باید آن را حفظ کند.

گفتنی است؛ خانه «حاج معین التجار بوشهری» که به دلیل خدمات فراوان در زمینه خلیج فارس به پدر معنوی خلیج فارس معروف شده است، در قلب خیابان لاله زار تهران واقع شده و در پنجمین همایش ثبت آثار کشور  در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز