خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در پاسخ به ایلنا؛

کاهش قیمت نفت در سرمایه‌گذاری جدید در دریا تهدید کننده است / مزایده; آخرین سرنوشت سورنا در آب‌های خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۲۵۵

کنار گذاشتن سورنا با قدمت ۴۰ سال و ۱۳ فعالیت در زمینه انتقال و صادرات نفت ایران افزود: در سرویس قرار گرفتن پایانه خلیج‌فارس امکان افزایش تولید سروش و نوروز تا ۲۰۰هزار بشکه فراهم می‌شود.

حافظی اظهار داشت: قطعاً کاهش قیمت نفت بر سرمایه‌گذاری‌های جدید دریایی می‌تواند تهدیدکننده باشد اما هنوز در دریا امکان سرمایه‌گذاری داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا سعید حافظی مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به بارگیری رسمی از پایانه شناور صادراتی خلیج فارس گفت: نفت سروش و نوروز به دلیل کیفیت امکان انتقال به کشور ندارند و با توجه به اینکه از جمله نفت‌های باکیفیت کشور محسوب می‌شوند مشتری‌های زیادی داشته و تماماً صادر می‌شوند.

وی با اشاره به کنار گذاشتن سورنا با قدمت ۴۰ سال و ۱۳ فعالیت در زمینه انتقال و صادرات نفت ایران افزود: در سرویس قرار گرفتن پایانه خلیج‌فارس امکان افزایش تولید سروش و نوروز تا ۲۰۰هزار بشکه فراهم می‌شود.

حافظی اعتبار ساخت پایانه شناور صادراتی خلیج‌فارس را ۲۵۰ میلیون دلار اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت نفت فلات قاره با تولید ۶ گرید از ۸ گرید تولیدی نفت کشور هیچ گاه با مشکل مشتری مواجه نبوده و اگر حتی یک بشکه هم تولید بیشتر داشته باشد مشتری خود را دارد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره در خصوص برنامه برای بهره‌برداری از میادین آرش و فروزان با توجه به تاخیرهایی که داشته‌اند گفت: تمام تلاش کشور به لحاظ منابع مالی، انسانی و مدیریتی این است که از ظرفیت‌ها برای توسعه میادین مشترک استفاده شود.

وی در خصوص نوسازی سکوهای نفتی گفت: در این زمینه در حال تهیه سیستم‌های کاری هستیم که به صورت مناقصه EPCF و با جذب سرمایه‌گذار برای ترمیم در برنامه کاری داریم. ضمن اینکه بازرسی فنی زیر و روی آب انجام شده و پکیج‌هایی برای چگونگی تعمیر آماده شده که به مناقصه گذاشته می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به ایلنا در خصوص دلیل از رده خارج شدن سورنا گفت: با توجه به اینکه عمر معمول شناور و یا تاسیسات رو زمینی ۲۵ساله است سورنا ۴۰ سال کار کرده لذا قدمت مهم‌ترین دلیل کنار گذاشته شدن آن است.

حافظی خاطرنشان کرد: سورنا علی‌رغم قدیمی بودن تجهیزات دوار عملکرد خوبی داشته است.

وی یادآور شد: با به مدار آمدن خلیج‌فارس سورنا به مزایده گذاشته می‌شود.

مدیرعامل شرکت فلات نفت قاره در پاسخ به این سوال ایلنا مبنی بر اینکه کاهش تولید میدان نوروز گفت: این میدان در حال حاضر ۸هزار بشکه در روز تولید دارد و در برنامه مطالعه مخزن قرار دارد و به محض اینکه طرح جامع توسعه بیرون بیاید پتانسیل توسعه ثانویه دارد. ضمن اینکه اگر فرصت سرمایه‌گذاری پیش بیاید نوروز جزء کاندیدهای سرمایه‌گذاری برای توسعه مجدد قرار دارد.

حافظی در ادامه در پاسخ به دیگر سوال ایلنا مبنی تاثیر کاهش قیمت نفت در سرمایه‌گذاری‌های جدید نفتی اظهار داشت: قطعاً کاهش قیمت نفت بر سرمایه‌گذاری‌های جدید دریایی می‌تواند تهدیدکننده باشد اما هنوز در دریا امکان سرمایه‌گذاری داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز