خبرگزاری کار ایران

دیناروند:

با وضعیت ایده‌ال خیلی فاصله داریم

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۸۷۷

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش سلامت جزو اولویتها در همه دنیا است گفت : همه باید برای پیشگیری و درمان تلاش کنیم.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا ودارو در نشست شورای اداری شهرستان فسا ، بیان داشت: برای پیش گیری باید دستگاههای نظارتی را تقویت کنیم تا بتوانیم در اینده ای که دور نیست هزینه های سلامت را کمتر کنیم و کاری نکنیم که خدای نکرده پشیمان شویم. 

رسول دیناروند افزود: وزارت بهداشت با همه وجود  برای توسعه سلامت این شهرستان و سایر شهرهای کشور تلاش می کند.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: خوشحالیم که وزارت بهداشت توانسته به یکی از آرزوهای مقام معظم رهبری که نظام سلامت ما باید به جایی برسد که مردم به جز درد و رنج بیمارداری دغدغه ی دیگری نداشته باشند برسد که با لطف خدا بخش زیادی از این راه طی شده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: با گذشت 18 ماه از عمر دولت ما موفق شدیم که هزینه های پرداختی مردم را در بخش بستری کاهش دهیم و البته برای اجرای طرح تحول نظام سلامت باید خیلی بیشتر کارکنیم تا تحول ایجاد شود .

وی گفت: میانگین پرداختی مردم در سال 92 و قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت  37درصد بود که این درصد در حال حاضر به 6 درصد در بیمارستانهای دولتی رسیده است که فاصله بسیار زیادی است.

دیناروند بیان کرد: هزینه بسیار زیادی را دولت خودش پذیرفته و بخش زیادی از رضایتمندی مردم از حوزه سلامت از همین تلاشها است.

وی گفت: ما داریم از این فرصت تاریخی استفاده می کنیم باتوجه به موفقیتهای موجود ما هنوز با وضعیت ایده ال خیلی فاصله داریم و یقینا رضایتمندی مردم وابسته است به توجهی که نظام ، دولت و مجلس به حوزه سلامت کرده است.

دیناروند افزود: در سفرهای استانی و در همین سفر متوجه رضایتمندی مردم از دست اندرکاران سلامت و قدر شناسی مردم شدیم و دولت مصمم است که حوزه هایی که در آن موفق بوده است را حمایت کند و سیاست ما در سال جاری ادامه تلاش های قبلی است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش سلامت جزو اولویت ها در همه دنیا است، عنوان کرد: همه باید برای پیشگیری و درمان تلاش کنیم.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین دکتر طهماسبی امام جمعه شهرستان فسا نیز در این نشست ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی و بی بدیل مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و با بیان اینکه بحمدالله وزیر بهداشت عملکرد بسیار مثبت و ارزشمندی در خدمت به مردم ارائه نموده است بر پیگیری پوشش گسترده تر خدمات بیمه ای مردم و تمرکز مدیریت موضوع بیمه در سطح کشور برای ایجاد وحدت رویه و بهره مندی واقعی مردم از خدمات بیمه ای توسط مسوولین وزرات بهداشت تاکید کرد.

براساس این گزارش، رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا نیز گفت: وزارت بهداشت توانست دسترسی آسانتر مردم به داروهای حیاتی و مورد نیاز را در دوران تحریم ها و بحران دارو با برنامه ریزی و سیاستگذاری فراهم آورد.

علیرضا عسکری  اظهار داشت: بحران دارو در کشور ما بعد از دوران تحریم بحران بزرگی بود که تغییرات زیادی را رقم زد که به دست با کفایت وزیر محترم بهداشت و معاونین ایشان و سیاستگذاری وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه "ما می توانیم" بحمدالله امروز شاهد دسترسی آسانتر مردم به داروهای حیاتی و مورد نیاز می باشیم.

وی افزود: رشد و توسعه ای که به همت تیم مدیریتی این دانشگاه انجام شده است باعث توسعه شهرستان شده و خواهد شد ولی با نقاط آرمانی فاصله زیادی داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: ما به ساختمان ها به عنوان نماد فیزیکی نگاه می کنیم ، اما آنچه مهم است توانمندی نیروها است.

وی ادامه داد: اقداماتی که در حوزه پژوهش و بررسی کیفی غذا انجام دادیم خیلی ها در کشور انجام ندادند و ما اعلام آمادگی کردیم که در صورت نیاز در سطح کشور نیز همکاری خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: ما مطمئن هستیم که سازمان به ما کمک می کند که نواقصمان را پوشش دهیم و این باعث برکات فوق العاده ای در شرق فارس خواهد شد .

گفتنی است شورای اداری شهرستان فسا با حضور رییس سازمان غذا و دارو ، نماینده مردم شهرستان در مجلس، امام جمعه، فرماندار ویژه، رییس و اعضای شورای شهر، مسئولین ادارات، هیات رییسه و مدیران دانشگاه علوم پزشکی فسا در معاونت غذاو داروی این دانشگاه برگزار شد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز