خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رئیسه فراکسیون جوانان مجلس تاکید کرد:

ضرورت توجه به اشتغال جوانان برای پیشگیری از اعتیاد

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۷۳۵

عضو هیئت رئیسه فراکسیون جوانان مجلس با تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر عزم و اراده ملی می‌طلبد، گفت: توجه به اشتغال جوانان فارغ از رنگ و بوی سیاسی جهت پیشگیری از اعتیاد ضرورت دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر رحمت‌اله نوروزی اظهار کرد: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر رویکرد بسیار مناسبی است که باید با عزم ملی جهت کاهش آمار اعتیاد در کشور و مبارزه با فروش، توزیع و قاچاق این مواد اقدام کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: آموزش و پرورش، روحانیت، خانواده‌ها، مجلس و همه مسئولین نهادهای دولتی و غیردولتی باید جهت مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد همکاری کنند. این مساله با نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب به "دولت، ملت، همدلی، همزبانی " همپوشانی دارد و عزم جدی در این رابطه را طلب می‌کند.

نماینده مردم علی آباد کتول با تاکید بر همکاری و مساعدت همه افراد در اجرای این طرح افزود: مساله مبارزه با مواد مخدر با اجرای برنامه‌های کوتاه مدت، بلند مدت و نظارت دستگاه‌های مربوطه لازم است به صورت مستمر اجرایی شود.

وی فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی را دو عنصر مهم پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر به ویژه از نوع صنعتی برشمرد و عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در صورت نیاز به تصویب قوانین لازم در امر مبارزه و پیشگیری آمادگی لازم دارد و همگام با سایر مردم و مسئولین گام برمی‌دارد.

به گفته نوروزی مشکل اصلی دولت‌ها در امر مبارزه با مواد مخدر اهتمام جدی نداشتن در موضوع اشتغال جوانان است در حالی که باید نسبت به این موضوع برنامه ریزی‌های جامع‌ و پایه‌‍‌ای داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون جوانان مجلس تصریح کرد: نگاه به اشتغال جوانان باید فارغ از رنگ و بوی سیاسی انجام گیرد و این موضوع برای افراد جامعه به ویژه جوانان به صورت پایدار و مولد در نظر گرفته شود. معضل بیکاری فقط با شعار حل نمی‌شود. بلکه نیازمند برنامه‌های کلان اقتصادی و اجتماعی دارد.

نماینده مردم علی آباد کتول ضمن اعلام آمادگی فراکسیون جوانان مجلس جهت انجام اقدامات پایه‌ای جهت اشتغال جوانان گفت: امسال در بودجه مجلس رقم چهار هزار میلیارد جهت اشتغال جوانان اختصاص داده شد که امیدواریم برنامه ریزی‌های بیشتری در زمینه کار و اشتغال افراد در نظرگرفته شود.

وی در رابطه با ارتباط کمبود شادی و اعتیاد افزود: هیچ محدودیتی در مکتب و آیین ما برای شادی سالم نیست و دین مبین اسلام هیچ مشکلی با نشاط و شادی در میان افراد ندارد از لحاظ قانونی و شرعی نیز کاستی در زمینه شادی ها در کشور نیست ولی باید در کنار این مساله به موضوع مهارت‌های زندگی توجه داشت و آموزش‌های لازم در این رابطه را ارائه داد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اینکه افسردگی سبب گرایش به اعتیاد می‌شود بر کسی پوشیده نیست لذا جهت پرکردن اوقات فراغت افراد نیز باید برنامه‌های جامع تری انجام گیرد.

نوروزی خاطر نشان کرد: موضوع حمایت از خانواده معتادان و یا معتادان بهبود یافته به اندازه کافی نبوده و این سبب بازگشت مجدد این افراد به چرخه اعتیاد می‌شود که فرهنگ سازی در جامعه و اختصاص اعتبارات در این زمینه ضرورت دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز