خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا:

قوانین مبارزه با مواد مخدر تشدید نشود، جامعه آسیب می‌بیند

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۹۲۰

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، گفت: در صورت کاهش برخورد با متخلفان مواد مخدر، امنیت شهروندان به خطر می‌افتد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار علی مویدی در حاشیه مراسم گردهمایی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران درباره مبارزه با بلعیدن مواد مخدر به عنوان یکی از روشهای ورود مواد به کشور و زندان‌ها، گفت: آدم‌های متخلف منتظر فرصت هستند، یکی از شیوه‌های ورود مواد نیز بلیعدن آن برای قاچاق است. خوشبختانه در خیلی از ورودی‌های مرزی امکان استفاده از دستگاه‌های کنترل‌کننده وجود دارد.

وی گفت: درباره ورود موادمخدر از طریق بلعیدن آن به زندان‌ها، مسئولین سازمان زندان‌ها باید پاسخگو باشند، اما در حوزه پلیس دستگاه‌هایی برای تشخیص این موضوع وجود دارد. البته به لحاظ بحث تحریم‌ها  آن طور که باید در این باره تجهیز نشده‌ایم و نیازمند تامین اعتبار در این باره  هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا درباره افزایش کنترل مرز‌ها برای مقابله با ورود مواد مخدر ضمن اشاره به کنترل خوبی که بر روی قاچاق اسلحه صورت گرفته است، گفت: مواد مخدر قطعا به صورت علنی وارد کشور نمی‌شود، البته انسداد مرز‌ها تاثیر زیادی در ورود مواد به کشور داشته است. اما مواد مخدر به لحاظ تقاضایی که در دنیا برای آن وجود دارد، قاچاقچیان را وادار به استفاده از روش‌های متفاوتی برای ترانزیت آن می‌کند. به طور مثال در یکی از روش‌ها، قاچاقچیان به گوسفند‌ها مواد خورانده بودند و با‌‌ رها کردن آن‌ها در مرز درصدد ورود مواد به کشور بودند که پلیس مبارزه با مواد مخدر متوجه این شیوه شد.

وی افزود: ما به عنوان پلیس روزانه این شیوه‌ها را رصد می‌کنیم و در حال مطالعه درباره آن‌ها هستیم. نشست امروز نیز در راستای بهبود روش‌های مقابله با ترانزیت و ورود مواد مخدر به کشور است.

مویدی با اشاره به اینکه اگر مرز‌ها مسدود شود، باز هم آسیب‌پذیری ما در بحث مواد به قوت خود باقی است، افزود: اما تلاش می‌کنیم این آسیب‌پذیری را به حداقل برسانیم. باید با ناامن کردن مرز‌ها برای قاچاقچیان از ورود مواد جلوگیری کنیم.

وی در  پاسخ به سوالی درباره تشدید مجازات برای مقابله با ورود، خرید و فروش مواد مخدر، گفت: یکی از خواسته‌های پلیس تشدید مجازات در این باره است، اما متاسفانه در آینده شاهد کاهش برخورد با متخلفان در این زمینه خواهیم بود.

مویدی تاکید کرد: اگر این مساله قطعی شود، امنیت شهروندان به خطر می‌افتد. از این رو از مسئولان مربوطه به خصوص قوه مقننه درخواست می‌کنیم که مباحث امنیتی را در تصویب قانون جدید مبارزه با مواد مخدر لحاظ کنند.

وی افزود: بی‌توجهی به این موضوع سبب می‌شود، در آینده تاوان و هزینه گرانی بابت آن پرداخت کنیم. اگر قوانین تشدید نشود، شرایط مقابله با مواد مخدر در کشور نامطلوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز