خبرگزاری کار ایران

پیشگیری در رأس برنامه‌های شورای مبارزه با موادمخدرکردستان قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۸۱۳

استاندار کردستان پیشگیری را به شکل آگاه سازی جامعه و از طریق آموزش و اطلاع رسانی امکانپذیر دانست و افزود: رسانه‌ها در سطح عمومی با آگاه سازی و حساس کردن مردم نسبت به مسئله اعتیاد بخشی از پیشگیری را انجام می‌دهند.

به گزارش ایلنا از سنندج، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: اولویت شورا در سال جاری بر پیشگیری گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه می‌توان گروه‌های مرجع جامعه را که با اقشار قابل توجهی از جامعه ارتباط دارند مورد آموزش قرار داد، گفت: می‌توان از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و هنرمندان نیز در حوزه پیشگیری بهره گرفت.

وی بر گسترش نشاط اجتماعی تاکید کرد و گفت: اگر جامعه نشاط نداشته باشد و به نوعی افسردگی در آن وجود داشته باشد، گرایش به مصرف مواد مخدر افزایش می‌یابد.

زاهدی بیان کرد: کودکان بدسرپرستی که والدین آن‌ها به اعتیاد دچارند بیش از هر فرد دیگری در معرض اعتیاد قرار دارند که باید در مورد آن‌ها برنامه ریزی شود و مورد توجه بیشتری قرار گیرند تا آسیب نبینند.

وی افزود: اگر این کودکان از این محیط آسیب زا دور نشوند عامل خُرده فروشی مواد مخدر می‌شوند و در ‌‌نهایت نیز خود به آن آلوده می‌گردند.

استاندار کردستان خواستار برخورد با عرصه مواد مخدر در سطح کلان و خُرد به طور برابر شد و آن را لازم و ملزوم یکدیگر دانست.

دانش آموزان آسیب پذیر‌ترین قشر در مقابل اعتیاد هستند

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش کردستان در این نشست، گفت: آموزش و پرورش کردستان با داشتن ارتباط با ۲۷۰ هزار دانش آموز و خانواده‌های آن‌ها، گروه‌های هدف گسترده‌ای دارد که یک ظرفیت برای فعالیت در حوزه پیشگیری است.

محمدرضا سورسوری افزود: شورای مبارزه با مواد مخدر باید یک نقشه خطرپذیری تهیه کند تا فعالیت در مناطق پرخطر‌تر و آسیب پذیر‌تر افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه باید از موازی کاری دوری شود، اظهار کرد: شورای شهر و شهرداری برنامه‌های شاد و سرگرم کننده‌ای را در سنندج برگزار کردند که گسترش آن به مناطق حاشیه‌ای شهر می‌تواند تاثیرگذار باشد.

سورسوری ادامه داد: در قالب همین برنامه‌ها می‌توان از طریق نمایش و کارهای فرهنگی مباحث پیشگیری را نیز پیش برد.

مسوول روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان نیز در این نشست گفت: نقش هنرمندان در حوزه پیشگیری مغفول واقع شده است.

ایرج کاکی افزود: از توان و پتانسیل هنرمندان استفاده نشده است و هیچ اعتباری نیز به این امر اختصاص داده نشده است.

اعتبارات اندک پاسخگو نیست

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان نیز با تاکید بر اینکه پیشگیری یکی از اولویت‌های شورا در سال جدید است، گفت: با اعتبارات اندک شاید نتوان نتایج لازم را گرفت.

سلیم کریمی افزود: دستگاه‌های مختلف سهم و نقش خود از میزان اعتباراتی که اختصاص می‌دهند در شورا مشخص کنند.

او اظهار کرد: دستگاه‌ها حتی می‌توانند مکان‌های بلا استفاده‌ای را که در اختیار دارند برای نگهداری معتادین در اختیار شورای مبارزه با مواد مخدر قرار دهند.

وی گفت: شورای شهر با اختصاص ۱۰ درصد از اعتبارات فرهنگی خود به شورا، گام مهمی در راستای پیشگیری برداشته است.

کریمی برخورد با خُرده فروشان در کنار قاچاقچیان کلان را یکی دیگر از برنامه‌های شورای مبارزه با مواد مخدر در سال جاری بیان کرد.

اشتغال معتادین بهبود یافته جدی گرفته نمی‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان در این نشست، گفت: در حوزه ایجاد اشتغال برای معتادین درمان شده، توفقیاتی نداشته‌ایم.

قنبر موسی‌نژاد افزود: اگر مشکل اشتغال معتادین بعد از ترک حل شود بسیاری دیگر از مشکلات آن‌ها حل می‌شود و احتمال بازگشت دوباره به مصرف مواد مخدر را کاهش می‌دهد.

وی اظهار کرد: کمیته امداد در زمینه آموزش و پیشگیری برای هشت هزار نفر از مخاطبین در سال جدید برنامه دارد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز