خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر کشور:

ورودی زندان‌های ما بیش از نرم جهانی است / طرح موضوع «اپیلاسیون در قزوین» در وزارت کشور

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۱۲۲

مشاور وزیر کشور و معاون مرکز اجتماعی کشور گفت: ورودی زندان‌های ما بیش از نرم جهانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا محبوبی در حاشیه هفتاد و دومین جلسه شورای اجتماعی در وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز دستورالعمل اصلی شورای اجتماعی کشور موضوع زندانیان و خانواده آنها و بررسی سه خبری بود که در فضای مجازی انعکاس  زیادی داشت. این سه خبر شامل سگ‌کشی در شیراز،‌ شعارهای مطرح شده در جریان راهپیمایی روز کارگر اعم از پلاکارد و شعارهای شفاهی درباره نقش اتباع بیگانه در بازار کار و موضوع اپیلاسیون در قزوین بود.

وی با بیان اینکه وزارت کشور به عنوان وزارت امور داخله درباره همه موضوعات باید اعمال مدیریت کند، افزود: البته موضوع سگ‌کشی در معاونت عمرانی، شعارهای روز کارگر در معاونت سیاسی و موضوع اپیلاسیون در معاونت امنیتی اجتماعی مطرح شده است.

محبوبی با اشاره به موضوع سگ کشی گفت: در این زمینه آیین نامه‌های معینی وجود دارد و اتفاق رخ داده قابل دفاع نیست.

وی تصریح کرد: درجلسه امروز شورای اجتماعی دکتر جهانگیری رئیس سازمان زندان‌ها؛ درباره وضعیت زندان‌ها گزارشی ارائه داد و آمار دقیقی درباره زندانیان و سرانه هر زندانی مطرح و آن را با سرانه آسیا و جهان مقایسه کرد.  

محبوبی گفت: با توجه به اینکه مهمترین مساله مطرح شده درباره زندانی‌ها توجه به خانواده این افراد است، از آموزش و پرورش خواسته شد که با تحت پوشش قرار دادن فرزندان زندانیان از ترک تحصیل آنان جلوگیری کند، چرا که تعداد زیادی از این دانش‌آموزان به دلیل مشکلاتی که دارند، ترک تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سالانه 500 هزار نفر وارد زندان می‌شوند که حدود 200 هزار نفر از آنان در زندان‌ها ماندگار می‌شوند، گفت: از این تعداد کمتر از 10 درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

به گفته مشاور وزیر کشور و معاون مرکز اجتماعی کشو سرانه فضای زندان نیز هشت متر مربع برای هر نفر است.

وی با بیان اینکه ورودی زندان‌های ما بیش از نرم جهانی است، اظهار کرد: ما باید به این موضوع توجه خاصی داشته باشیم زیرا بیش از خود زندانیان خانواده زندانیان مطرح است؛ چرا که بی‌پناهترین قشر اجتماعی هستند که با زندانی‌شدن سرپرست خانوار آسیب زیادی می‌بینند.

وی با بیان اینکه پس از ارائه گزارش رئیس سازمان زندان‌ها در جلسه امروز تصمیم‌هایی اتخاذ شد، گفت: توجه به ماده 211 قانون پنجم توسعه، یکی از این تصمیمات بود. باید از ظرفیت‌های معین شده در این قانون برای رسیدگی به خانواده زندانیان استفاده کرد.

مشاور وزیر کشور خاطرنشان کرد: آیین نامه اجرایی ماده 79 قانون مجازات اسلامی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در این قانون که در شهریور ماه سال گدشته به تصویب رسید، به مجازات‌های جایگزین برای حبس اشاره شده است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز