خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد کشوری برنامه طرح تحول نظام سلامت خبر داد:

برنامه‌های ملی وزارت بهداشت برای نظام تشخیص و درمان سکته‌های قلبی و مغزی

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۱۷۳

دبیر ستاد کشوری برنامه طرح تحول نظام سلامت از برنامه های ملی برای نظام تشخیص و درمان برای بیماری های اصلی، مانند سکته های قلبی و مغزی در سالجاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد آقاجانی گفت: در گذشته سلامت در زمره مقوله های دارای اولویت محسوب نمی شد اما در دولت جدید با وجود مشکلات جدی دولت در امر بودجه، حوزه سلامت جزء مقوله های بسیار مهم کشور قرار گرفته و همگان شاهد اثرات آن در جامعه هستند.

وی طرح تحول نظام سلامت را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: چنانچه برای اجرای هرچه بهتر و دقیقتر این طرح اهمیت قایل نشویم مشکل بوجود می آید.

وی سال 93 را سالی تاریخ ساز و پر فراز و نشیب و پر هیجان و دشواری برای وزارت بهداشت دانست و گفت: خداوند بزرگ را شاکر هستیم که دستاوردهای خوبی در این سال داشته ایم.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص مشکلات فعلی مقوله درمان نیز گفت: تعداد تخت های بیمارستانی در کشور چه تخت های درمانی و چه پژوهشی بسیار محدود است، در حال حاضر به ازای هر هزار نفر 5.1 تخت بیمارستانی وجود دارد و به لحاظ فضای فیزیکی هم با مشکلاتی مواجه هستیم.

دکتر آقاجانی با اشاره به تداوم برنامه های سلامت محور دولت در سال جاری گفت: برنامه های جدیدی در کنار این برنامه ها خواهیم داشت که از آن جمله توسعه بیمارستانهای دولتی در همه ابعاد است. دنبال توسعه ICU هستیم و بیش از 100 بخش اورژانس در کشور در حال تکمیل شدن است. بیش از 360 بلوک زایمان در دست اجراست و 250 پلی کلینیک، 6600 مطب درحال راه اندازی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز