خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت هلال‌احمر:

برای توسعه خدمات توانبخشی با وزارت بهداشت مذاکره می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۱۶۷

جمعیت هلال‌احمر به عنوان نهادی مکمل برای سیستم سلامت کشور است و در بخش‌هایی که دولت برای نظام سلامت نیاز به کمک دارد، وارد عمل می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه بیمارستان توانبخشی نورافشار الگویی است که باید در کشور اشاعه یابد، گفت: برای توسعه و تسهیل خدمات توانبخشی در کشور با وزارت بهداشت و بیمه‌ها مذاکره خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، سید امیرمحسن ضیائی در بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان فوق‌تخصصی توانبخشی نورافشار با اشاره به اینکه سایر حوزه‌های مرتبط با سلامت و دانشگاه‌ها متولی ارائه خدمات سلامت باید از الگوی اجرا شده در این بیمارستان بهره ببرند، افزود: جمعیت هلال‌احمر به عنوان نهادی مکمل برای سیستم سلامت کشور است و در بخش‌هایی که دولت برای نظام سلامت نیاز به کمک دارد، وارد عمل می‌شود.

وی افزود: بر این اساس با توجه به سابقه درخشان جمعیت هلال‌احمر در ارائه خدمات توانبخشی، وزارت بهداشت هم اعلام آمادگی کرده است تا بر اساس توافقنامه‌ای مسئولیت این مهم را در کل کشور به هلال‌احمر واگذار کند و هلال‌احمر هم باید با تامین امکانات و اعتبارات و استفاده از اعتبارات بخش سلامت کشور، خدمات توانبخشی را به ‌خوبی ارائه دهد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه بیمارستان نورافشار، مرکز تخصصی بازتوانی و توانبخشی است، تاکید کرد: توانبخشی در ادامه درمان بوده و به‌هیچ‌وجه جدا از آن نیست و حتی در مورد برخی بیماری‌ها به‌خصوص در بزرگسالان و بیماری‌های مادرزادی افراد نیاز ضروری به بهره‌مندی دائم از درمان‌های توانبخشی دارند.

وی با بیان اینکه از مشکلات درمان در حوزه توانبخشی، نداشتن تعرفه‌های مشخص یا نکم بودن میزان تعرفه این درمان است، اظهار کرد: طبیعی است که در این شرایط سایر بخش‌ها علاقه‌ای به مشارکت در حوزه درمان‌های توانبخشی نداشته باشند و لذا ضروری است تا مشکلات پیش روی توسعه این شیوه درمانی برداشته شود تا هم بخش‌های دیگر از جمله بخش خصوصی در این زمینه مشارکت کامل داشته باشد و هم مردم از این خدمات بهره‌مند شوند.

ضیائی با اشاره به اینکه در بسیاری از بیماری‌ها روند درمان سپری و خدمات لازم پس از آنکه‌‌ همان توانبخشی است فراموش می‌شود، تصریح کرد: با این شیوه درمان، بیماران بدون اینکه توانمندی اولیه یا توانمندی مورد نیاز خود پس از درمان را به دست آورند، به زندگی خود ادامه می‌دهند و‌گاه به علت توانمند نشدن درمان اولیه آن‌ها نیز بی‌ثمر می‌ماند.

وی با تاکید بر توسعه مراکز توانبخشی چون بیمارستان نورافشار در کشور، عنوان کرد: از این طریق می‌توان نیازهای مردم به توانبخشی پس از درمان را که تا کنون کمتر به آن پاسخ داده شده، تامین کرد، ضمن اینکه امروزه در دنیا ارائه خدمات توانبخشی پس از درمان بسیار پیشرفت کرده و رشته‌های مختلف توانبخشی در خدمت بیماران است.
۱ + ۱۲ =

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز