خبرگزاری کار ایران

تمهیدات شهرداری تهران برای برگزاری باشکوه نماز عید فطر

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۲۷۹

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران تمهیدات و برنامه‌های شهرداری برای برگزاری باشکوه نماز عید سعید فطر را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، حسین نظری در تشریح جزئیات این خبر گفت: همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر پایتخت آماده برگزاری نماز عید است و هماهنگی‌های لازم با معاونت‌ها، سازمان‌ها، ادارات کل و شهرداری منطقه هفت طبق شرح وظایف ابلاغی انجام شده است.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: همزمان با نزدیک شدن به عید سعید فطر، آماده‌سازی پایتخت برای استقبال از این روز خجسته و برگزاری نماز عید سعید فطر توسط سازمان زیباسازی شهر تهران انجام شده است.

نورافشانی شب عید فطر در میدان ولیعصر (عج)

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران افزود: فضاسازی محوطه داخلی و بیرونی مصلای امام خمینی(ره)، نورافشانی شب عید فطر در میدان ولیعصر(عج)، برپایی ۶ ابر پرچم، ۱۰ هزار ریسه رنگی پارچه‌ای و هزاران پرچم پایه کوتاه و دستی و محله‌ای با طرح‌های پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، پرچم عید آمد و عید آمد، پرچم های فلسطین و حزب الله لبنان در مصلای تهران و سراسر پایتخت اکران شده است.

نظری همچنین به اقدامات سازمان بوستان‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: رسیدگی به فضای سبز داخل و اطراف مصلی جهت برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر، گل آرایی جایگاه نماز عید سعید فطر در مصلی امام خمینی (ره)، گل آرایی طاق نصرت در ۶ درب اصلی مصلی تهران از جمله این اقدامات است.

پاکیزه‌سازی معابر اطراف مصلی قبل، حین و پس از مراسم

️به گفته نظری، به‌منظور پاکیزه‌سازی معابر اطراف مصلی تهران نیروهای کارگری و ماشین‌آلات مورد نیاز در قبل، حین و پس از مراسم نماز عید فطر توسط سازمان مدیریت پسماند با پشتیبانی منطقه هفت انجام خواهد شد.

️وی همچنین به استقرار خودروهای شاتل برقی جهت جابجایی نمازگزاران در داخل مصلی اشاره کرد و گفت: سازمان آتش‌نشانی نیز به رفع نقاط ناایمن در مسیر اطراف محوطه مصلای تهران پرداخته و نیروی آتش‌نشان نیز به همراه خودروهای سبک و سنگین در داخل و اطراف محل برگزاری نماز عید فطر مستقر خواهند شد.

به گفته وی، همچنین جهت حفظ انضباط اجتماعی در طول برگزاری مراسم ۱۸۵ نفر نیروی شهربان و معبربان نیز با هماهنگی یگان حفاظت شهرداری تهران و فراجا در این مکان تهران مستقر خواهند شد.

خدمات‌رسانی رایگان مترو به شهروندان

️معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران با بیان این که هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور تهران بزرگ جهت تمهیدات ترافیکی انجام شده است، اضافه کرد: در روز عید سعید فطر خدمات‌رسانی مترو به شهروندان رایگان خواهد بود و خدمات رسانی از ساعت ۴:۳۰ صبح آغاز و ر فاصله حرکت مترو در ایستگاه‌های منتهی به مصلی تهران نیز کاهش خواهد یافت.

️وی در ادامه افزود: استقرار تاکسی در هفت نقطه به سمت مصلی تهران، استقرار ۲۵۰ دستگاه ون برای جابه‌جایی نمازگزاران از پارکینگ‌ها و ایستگاه‌های مترو مصلی، استقرار ۴۰ دستگاه مینی‌بوس و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی نمازگزاران از پارکینگ‌ها و ایستگاه‌های مترو مصلی، برنامه‌ریزی برای اختصاص اتوبوس به ۲۵۰ مسجد برای جابه‌جایی نمازگزاران نیز از مجموعه اقدامات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران است.

تدارک زیرساخت‌های برگزاری نماز عید 

ب️راساس اعلام روابط‌عمومی معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران، نظری در ادامه به تشریح دیگر اقدامات قرارگاه پشتیبانی و زیرساخت ستاد نماز عید سعید فطر پرداخت و گفت: تامین، تدارک و استقرار وضوخانه های سیار و سرویس‌های بهداشتی سیار و جانمایی در محل‌های تعیین‌شده، تامین، تدارک و نصب داربست و چادر (برزنت) برای مواکب فرهنگی و پذیرایی در داخل و خارج مصلا به تعداد ۵۰ باب موکب، تامین و تدارک مهر و سجاده، تامین و تدارک تلویزیون های شهری به تعداد ۱۱ عدد و نصب در نقاط تعیین شده، لکه گیری آسفالت فضای داخلی مصلی، چاپ و نصب بنرهای راهنمای نمازگزاران به متراژ هشت هزار متر مربع، گل آرایی باغچه‌های داخل و خارج مصلا، رنگ آمیزی جداول و نیوجرسی های داخل و خارج مصلی، لایروبی انهار و کانال‌های داخل و خارج مصلا، آذین‌بندی و ریسه‌کشی صحن اصلی، خیابان‌های داخلی و اطراف، نصب و گل آرایی طاق نصرت در درب های ورودی نمازگزاران، چاپ و نصب کتیبه‌های پارچه‌ای صحن اصلی، تامین خودروی برقی (۳۰ دستگاه) و ویلچر برای جابجایی سالمندان و معلولان عزیز از جمله اقدامات این قرارگاه جهت برپایی باشکوه نماز عید سعید فطر در پایتخت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز