خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

۲۲ دانشکده موضوع محور دانشگاه آزاد تا خرداد ۱۴۰۳ راه اندازی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۶۴۵

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حداکثر تا خرداد ماه سال ۱۴۰۳ تمام ۲۲ دانشکده موضوع محور دانشگاه آزاد اسلامی مستقر و راه اندازی می‌شوند.

«محمدمهدی طهرانچی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد راه اندازی دانشکده‌های موضوع محور در دانشگاه آزاد و اهداف آن توضیح داد: این دانشکده‌ها در دستور کار ما قرار گرفته است و با توجه به آمایش دانشگاهی، در حال پیاده‌سازی آن هستیم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه باید ظرفیت‌های دانشگاه به صورت دقیق احصا و مبتنی بر سند آمایش این طرح به درستی پیش برود، دانشکده‌های موضوع محور در راستای همین آمایش‌ها و شناخت ظرفیت‌ها و بهره وری از توانمندی‌های موجود ایجاد می‌شوند. 

طهرانچی در ادامه خاطرنشان کرد: حداکثر تا خرداد ماه سال ۱۴۰۳ تمام دانشگاه‌های موضوع محور دانشگاه آزاد اسلامی مستقر و راه اندازی می‌شوند. امروز در دنیای علم مفهومی تحت عنوان مفاهیم بین رشته‌ای و چند رشته‌ای وجود دارد و بسیار هم باب شده است. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه با وجود مفاهیم علمی جدید و جوانب مختلف آن دیگر نمی‌توان مثل قبل، به صورت تک رشته‌ای که به معنای گروه‌های تخصصی در دانشکد‌ه‌هاست پیش رفت، اضافه کرد: امروز بخاطر رشد مفاهیم بین رشته‌ای و چند رشته‌ای لازم است به دانشکده‌هایی با قابلیت هماهنگ کنندگی اجزا برای حل موضوعات گوناگون و مورد نیاز برویم.

طهرانچی عنوان کرد: به عنوان نمونه رشته تعلیم و تربیت اسلامی یا حمل و نقل و لجستیک، فضا و فراسودمندها و… اینها همه مفاهیم بین رشته‌ای هستند که وقتی به دقت آن را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که در این رشته‌ها، موضوع زراعت، صنایع غذایی، تعلیم و تربیت اسلامی، روانشناسی ، علوم تربیتی و هم فقه و... مطرح است و شاید برخی علوم دیگر هم در این میان رشته ای ها دخیل باشند. هوش مصنوعی نیز در این میان نقش پررنگی دارد که حتی یک فرارشته محسوب می‌شود که به آن نیاز داریم و مورد تاکید است. 

او افزود: دانشگاه آزاد اسلامی دقیقا ۲۲ دانشکده موضوع محور مشخص کرده است که در واحدهای دانشگاهی مختلف که مستعد این امر هستند راه اندازی خواهند شد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در آخر بیان کرد: ماموریت‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در همین مسیر طی می‌شود و برای تحقق آمایش رشته‌ای و رسیدن به مطلوب‌ترین وضعیتی که مورد نیاز مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و کشور است، در این مسیر پیش می‌رویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز