خبرگزاری کار ایران

هشدار هواشناسی درباره بارش برف و باران در ۵ استان ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۱۰۶

سازمان هواشناسی با صدور هشدار بارش برف و باران در ۵ استان ایران، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز دوشنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که امروز (جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲) در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان و شرق فارس شاهد افزایش ابر،‌ رگبار باران،‌ رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف خواهیم بود.

روزهای شنبه و یکشنبه آینده در بیشتر مناطق کشور جو آرام و نسبتا پایداری حاکم است. اما روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور از شمال غرب در مناطق شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر بارش‌ها آغاز می شود.

روز سه‌شنبه هفته آینده با تقویت سامانه بارشی، علاوه بر مناطق ذکرشده در بخش‌هایی از ارتفاعات و دامنه‌های البرز عرب و مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، از امروز تا یکشنبه آینده، دما در نوار شمالی کشور افزایش می‌یابد. همچنین امروز خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج هستند.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران، در نواحی سردسیر همراه با برف، در نواحی گرمسیر رعد و برق و وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گرد و خاک

زمان و منطقه اثر:

جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲: شرق و جنوب فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی.

شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲: سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و نیمه شرقی هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در تردد ناوگان حمل‌ونقل، احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، احتمال صاعقه، احتمال تگرگ، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال آسیب به محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی و احتمال شکستن درختان جوان.

توصیه: اجتناب از سفرهای غیرضروری، پرهیز از اتراق در کنار مسیل‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی ارگان‌های امدادی برای پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، عدم دپوی محصولات باغی و زراعی در فضای باز، انتقال ادوات کشاورزی به مکان‌های مسقف و استفاده از بادگیر و قیم برای باغات و نهال‌ها.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز