خبرگزاری کار ایران

اهدای خون بمبئی دو اهدا کننده، جان بیمار یزدی را نجات داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۲۵۷

دو تن از اهدا کننده با گروه خونی نادر O بمبئی در استان فارس به نجات جان بیماری در استان یزد شتافتند.

به گزارش ایلنا، پس از مشخص شدن گروه خونی نادر O بمبئی (O'Bombay) یک بیمار در بیمارستان فرخی یزد، انتقال خون استان فارس برای تهیه خون مناسب برای این بیمار دست به کار شد.

بنابراین گزارش دو نفر با گروه خونی نادر O بمبئی که از پیش توسط اداره کل انتقال خون استان فارس شناسایی شده بودند برای نجات جان این بیمار فراخوان شدند.

این دو اهدا کننده پس از اعلام نیاز اداره ‌کل انتقال خون استان یزد و آگاهی از وضعیت یک بیمار با گروهی خونی کمیاب o بمبئی O'Bombay و دعوت به شیراز بلا فاصله اقدامات لازم را انجام دادند.

این دو اهداکننده مستمر ساکن استان فارس، پس از حضور در مراکز اهدای خون در شیراز و آباده با اهدای خون خود، در این اقدام خداپسندانه مشارکت کردند.

بنابراین گزارش، خون های اهدائی از طریق شبکه ملی خون رسانی کشور و با هماهنگی ادارات کل انتقال خون فارس و یزد سریعاً به انتقال خون استان یزد منتقل شد تا به بیمارستان فرخی یزد ارسال شده و به بیمار دارای خون نادر تزریق شود.

گفتنی است گروه خونی بمبئی اولین بار در سال 1952 توسط بهند در بمبئی هندوستان در کشف شد. تا به حال 45 سیستم گروه خون و بیش از 360 آنتی ژن مربوط به دارندگان گروههای خونی نادر کشف شده است.

اگر مشابه گروه خونی یک فرد در هر هزار تا 5 هزار نفر وجود داشته باشد، گروه خونی آن فرد، نادر است و اگر در جمعیت 5 هزار نفر یا بیشتر مشابه نداشته باشد، به عنوان گروه خونی بسیار نادر محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز