خبرگزاری کار ایران

تهیه سند جامع حفاظت فیزیکی از منابع طبیعی در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۴۲۰

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تهیه سند جامع حفاظت فیزیکی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و محوریت قرار گرفتن مردم در حفاظت فیزیکی از جنگل و مرتع از اولویت‌های اصلی این سند جامع است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ علی ملکی آهنگران گفت: فرهنگ منابع طبیعی قابلیت تکثیر در بین مردم را دارد و نگاه اجتماعی در حفاظت یک راهبرد اساسی محسوب می‌شود.

وی افزود: منابع طبیعی نقش اساسی در ایمنی و امنیت غذایی دارد و هرگونه تخریب و دست‌اندازی به طبیعت ضمن وارد کردن آسیب به امنیت غذایی جامعه، امنیت زیستی را هم تهدید می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور با اشاره به اولویت داشتن حفاظت در سازمان منابع طبیعی ادامه داد: جنگل، مرتع و بیابان موهبت‌های الهی هستند و حفظ وضع موجود، بستر مناسب را برای احیا و توسعه فراهم می‌سازد و برای تحقق این مهم علاوه بر حفاظت، ضرورت ارزیابی توان اکولوژیک موضوعی اساسی و مهم است.

آهنگران با بیان اینکه سند جامع حفاظت فیزیکی منابع طبیعی و آبخیزداری با رویکرد اجتماعی و توجه ویژه به بهره‌وری در دست تهیه است، خاطرنشان کرد: ترسیم چشم‌اندازها و راهبردهای اساسی، اقدامات جهادی موثری را در زمینه بهبود ضریب حفاظتی به دنبال خواهد داشت.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، آهنگران همچنین یادآوری کرد: ابعاد مختلف سند جامع حفاظت با در نظر داشتن شرایط  اقلیمی و مناطق رویشی کشور تهیه می‌شود و راهبردهای اجرایی تعیین‌شده براساس نحوه پیشگیری و مقابله با عوامل تخریب منابع طبیعی است و مسیرهای اجرایی مطلوبی را برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی کشور ترسیم می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز