خبرگزاری کار ایران

یگان حفاظت منابع طبیعی؛ در خدمت امنیت زیستی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۷۹۱

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اعلام کرد: پلیس و یگان حفاظت در خدمت امنیت ملی و زیستی جامعه است و برای حفاظت از منابع طبیعی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ علی ملکی آهنگران، استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت برای حفاظت و دیده بانی از منابع طبیعی را امری ضروری برشمرد و افزود: همیاران طبیعت عاشقان طبیعت و چشمان بیدار ما در طبیعت هستند و وضعیت ارتباطی مناسبی با سازمان دارند.

سرهنگ ملکی آهنگران با بیان اینکه جنگل ها و مراتع متعلق به همه مردم و نسل های آینده است و همگان از مواهب و سخاوتمندی آن بهره مند هستند از علاقه مندان و دوستداران منابع طبیعی خواست برای صیانت از این منابع ارزشمند الهی عضو همیاران طبیعت شوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور همچنین اضافه کرد: مردم با مشاهده هرگونه تصرفات و دست اندازی به اراضی ملی از سوی افراد فرصت طلب و سودجو را می توانند سریعاً به سامانه 139 اطلاع رسانی نموده و در کوتاه ترین زمان ممکن گشت های حفاظتی در منطقه حضور یافته و قانون رفع تصرف را اجرا خواهند کرد.

حرکت بسمت حفاظت هوشمندانه و استفاده از فناوری های نوین برای افزایش اشراف اطلاعاتی در طبیعت یکی از برنامه های مهم و در دست اجرای  یگان حفاظت منابع طبیعی کشور است و در این باره فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور به استفاده از ظرفیت ماهواره خیام به عنوان یک دستاورد مهم فناورانه در کشور اشاره کرد و افزود: منابع طبیعی برای رصد و پایش همه جانبه اراضی از ظرفیت برخی ماهواره ها بویژه  ماهواره خیام استفاده می کند.

ملکی آهنگران همچنین به گشت و مراقبت های ویژه در عرصه های منابع طبیعی و حضور فیزیکی در مناطق جنگلی و مرتعی به عنوان یکی دیگر از برنامه های مهم اشاره کرد و افزود: یگان با هرگونه دست اندازی به اراضی ملی و قاچاق چوب بشدت برخورد می کند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در ادامه از حضور خود در آزاد سازی اراضی ملی 400 هکتاری در شهرستان زاهدان خبر داد و افزود: عده ای افراد سودجو و زیاده خواه  از سنوات گذشته در سیستان و بلوچستان 400 هکتار از زمین های دولتی را تحت تصرف خود درآورده و به ساخت و سازهای غیرمجاز و فروش زمین پرداخته بودند که در یک برنامه هماهنگ شده و با حمایت قوه قضاییه و همراهی نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان این اراضی خلع ید و مجدداً به منابع طبیعی برگشت داده شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور همچنین خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش اراضی مورد تصرف غیر مجاز را بیش از هزار و پانصد میلیارد تومان برآورد کرده اند و در این راستا متهمان شناسایی و  پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، ملکی آهنگران در پایان با اشاره به دستگیری 6 نفر متهم؛ کشف یک قبضه سلاح شکاری و دو دستگاه موتور سیکلت فاقد پلاک و مدارک و تخریب دو باب ویلای مجلل در پرونده آزادسازی 400 هکتار از اراضی ملی شهرستان زاهدان از رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بخاطر حمایت های همه جانبه از یگان حفاظت و همچنین دستگاه قضایی استان سیستان و بلوچستان و نیروی انتظامی استان بخاطر حمایت ها و هم افزایی لازم در رفع تصرف اراضی ملی تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز