خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت خبر داد:

انهدام باند سرقت مسلحانه گوشی‌ موبایل در تهران/ اجرای طرح استفاده از پابند الکترونیک برای مجرمان سابقه‌دار

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۷۹۴

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند سرقت مسلحانه گوشی موبایل در تهران خبر داد و گفت: با هماهنگی مقامات قضایی، طرح استفاده از پابند الکترونیک برای مجرمان سابقه‌داری که بیش از سه فقره سرقت داشته‌اند، اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار علی ولی‌پور گودرزی صبح امروز (دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲) در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران از انهدام باند سرقت مسلحانه گوشی موبایل در پایتخت خبر داد و گفت: همکارانم در معاونت مبارزه با جرایم جنایی موفق به شناسایی و دستگیری ۴ سارق شدند که با سلاح گرم اقدام به سرقت گوشی موبایل شهروندان می‌کردند.

وی افزود: یک نفر از این افراد ۱۲ فقره سابقه سرقت دارد که با استفاده از سلاح گرم اقدام به تهدید و موبایل‌قاپی می‌کرد. با هماهنگی مقام قضایی برای هر چهار نفر پرونده تشکیل شده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: در پرونده‌ای دیگر، فردی که به عنوان دلال ملکی وارد منازل شهروندان می‌شد و سپس با استفاده از سلاح گرم و تهدید، اقدام به سرقت می‌کرد و اموال سرقتی را تبدیل به خودرو می‌کرد، دستگیر و همه اموال او کشف و ضبط شده است.

ولی‌پور گودرزی در همین راستا به شهروندان متقاضی خرید و فروش خانه و ملک توصیه کرد: از این افراد می‌خواهیم که با تاییدیه بنگاه املاک اقدام به خرید و فروش ملک و بازدید مشتری از ملک کنند و قراردادها حتما از مبادی رسمی باشد و احراز هویت انجام شود.

این مقام ارشد انتظامی همچنین تاکید کرد: مردم مراقب باشند که در مراکز خلوت تا حد امکان از گوشی خود استفاده نکنند یا به کمک لوازم جانبی از موبایل استفاده کنند تا در دام گوشی‌قاپ‌ها نیفتند.

ولی‌پور گودرزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح استفاده از پابند الکترونیک اشاره کرد و گفت: با هماهنگی مقامات قضایی، طرح استفاده از پابند الکترونیک برای مجرمان سابقه‌داری که بیش از سه فقره سرقت داشته‌اند، اجرا خواهد شد. 

وی همچنین بر تشدید برخورد پلیس با جرایم خشن تاکید کرد و اظهار داشت: طرح تشدید برخورد با جرایم خشن در سه ماه پایانی سال با جدیت ادامه خواهد یافت و همه این اقدامات از جمله طرح‌هایی که در محلاتی نظیر شوش و هرندی اجرا شده، در راستای پیشگیری از سرقت بوده است که در این زمینه بیش از یک هزار و ۷۰۰ سارق از ابتدای سال تا کنون دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری خروج گوشی‌های سرقتی از کشور هم گفت: با دستور فرمانده فراجا، مرزبانی انتظامی به کمک سایر بخش‌های پلیس آمده است و از قاچاق موبایل به خارج از کشور جلوگیری می‌کند. همچنین تا کنون ۴۰۰ مالخر حرفه‌ای در این زمینه شناسایی و دستگیر شده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: بازدید از صنوف به صورت مستمر انجام می‌شود و دفترچه‌ای برای آنها ایجاد کرده‌ایم تا به محض فروش اموال مشکوک به سرقتی، این اموال ضبط و توقیف می‌شود؛ همچنین تعامل خوبی بین پلیس اماکن و سایر نیروهای پلیس در این زمینه وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز