خبرگزاری کار ایران

جزئیات برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن فراجا

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۵۲۳

معاون تبلیغات و روابط‌عمومی سازمان عقیدتی سیاسی فراجا از برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه انتظامی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و جزئیات آن را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، سردار محمد بهرامی با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: شهدای عزیز با الگو شدن خود به ما یاد داده‌اند که جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر قرآن و عترت به این نقطه رسیده که امروز چشم امید تمام آزادی‌خواهان جهان است. 

معاون تبلیغات و روابط‌عمومی سازمان عقیدتی سیاسی فراجا، مجموعه انتظامی کشور را به معنای واقعی کلمه یک سازمان قرآنی دانست و افزود: به‌منظور ادای احترام به مقام شامخ شهدای انتظامی و عرض ارادت به روح پر فتوح ۵۵ تن از یاران شهیدمان در انتظامی کشور که در سال جاری به فیض شهادت نائل شده‌اند و همچنین به یاد شهدای مظلوم و بی‌دفاع غزه که در عملیات غرورآفرین «طوفان الاقصی» و در جنایت‌های وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به خیل عظیم شهدا پیوستند، مجموعه انتظامی جمهوری اسلامی ایران، این دوره از مسابقات را به یاد این بزرگواران برگزار می‌کند. 

وی افزود: بر همین اساس، با حمایت‌های سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل فراجا و حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور، با برگزاری جلسات و کلاس‌های تلاوت قرآن کریم، به‌صورت مستمر در سراسر کشور و اجرای دوره‌های توانمندسازی قاریان و حافظان قرآن کریم، به‌حمدالله نخبه‌های قرآنی شایسته‌ای در سطح انتظامی کشور پرورش یافته‌اند و مطمئنا حضور این چهره‌های قرآنی باعث ارتقای سطح این دوره از مسابقات خواهد شد.

بهرامی درباره زمان و مکان برگزاری این مسابقات توضیح داد: شروع مسابقات روز  سه‌شنبه ۷ آذر خواهد بود و مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر روز پنجشنبه ۹ آذر با حضور فرمانده کل فراجا و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی آموزشی عمار شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی در تشریح جزئیات این دوره از مسابقات گفت: مسابقات در ۱۰ رشته حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، ۱۵ جزء، ۱۰ جزء، ۵ جزء و همچنین قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، و درک مفاهیم سطح ۱ و ۲ برگزار می‌شود. نفرات برتر هر رشته جواز حضور در مسابقات سراسری قرآن کریم نیروهای مسلح کشور که در بهمن‌ماه سال جاری به میزبانی سپاه پاسداران برگزار خواهد شد را کسب می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان این که بیش از ۵۰ هزار نفر از کارکنان و اعضای خانواده آنان در مسابقات مختلف قرآن کریم انتظامی کشور شرکت کرده‌اند، عنوان کرد: بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری کارکنان کادر و وظیفه با حضور ۲۵ هزار شرکت‌کننده در مرحله استانی برگزار شده است که ۱۳۰۰ نفر از آنان موفق به حضور در مرحله نیمه نهایی شده‌اند و از این تعداد با ارزیابی اساتید و داوران بین المللی، ۳۰۰ نفر به عنوان چهره ممتاز قرآنی در این دوره از مسابقات سراسری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

بهرامی همچنین تاکید کرد: تمام مسابقات قرآنی انتظامی کشور با هدف تحقق اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و تحقق انتظارات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص اشاعه، ترویج و انس با قرآن کریم، ترویج سبک زندگی قرآنی و شناسایی و تشویق کارکنان مستعد قرآنی برگزار می‌شود و امروز شاهد آن هستیم که انتظامی کشور در ترویج فرهنگ قرآنی پیشتاز و برجسته است.

معاون تبلیغات و روابط‌عمومی انتظامی کشور در خاتمه گفت: مجموعه انتظامی جمهوری اسلامی ایران، هماهنگ و در راستای دستورات سلسله‌ مراتب فرماندهی که در رأس آن فرامین نورانی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) قرار دارد، همواره در همه امور، قرآن و آموزه‌های قرآنی را در رأس کارهای اجرایی خود قرار داده است و موفقیت‌های حاصل‌شده در تامین نظم و امنیت جامعه را به برکت نور قرآن و هم‌نشینی و انس با کلام الله وحی می‌داند.

براساس اعلام معاونت تبلیغات و روابط‌عمومی سازمان عقیدتی سیاسی فراجا، براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، در حاشیه این دوره از مسابقات، محفل انس با قرآن کریم در حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور شرکت‌کنندگان در مسابقات و اساتید قرآنی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز