خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اعلام نتایج آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین تا هفته آینده/ دریافت مجوز استخدام هزار نفر

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۶۰۴

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مورد آزمون رشته شغلی مربی امور آموزش معلولین (کاردرمان و گفتاردرمان) گفت: این آزمون به صورت همزمان در مراکز همه استان‌های کشور برگزار شده است و نتایج آن تا هفته آینده مشخص خواهد شد.

«حمید طریفی حسینی» معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مورد برگزاری آزمون جذب رشته شغلی مربی امور آموزش معلولین (کاردرمان و گفتاردرمان) توضیح داد: این آزمون به صورت همزمان در مراکز همه استان‌های کشور برگزار شده است و نتایج آن تا هفته آینده مشخص خواهد شد. 

طریفی حسینی تصریح کرد: پس از اعلام نتایج اولیه، مرحله ارزیابی تکمیلی را آغاز می‌کنیم. این مرحله مانند فرایند ارزیابی در آزمون استخدامی آموزگار استثنایی و ابتدایی و دبیر و هنرآموزی است. در آزمون جذب رشته شغلی مربی امور آموزش معلولین ۴۰ درصد نمره مربوط به مرحله آزمون کتبی و ۶۰ درصد نمره داوطلبان در مرحله ارزیابی تکمیلی در کانون‌های ارزیابی به دست می‌آید. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه تصریح کرد: در آزمون جذب رشته شغلی مربی امور آموزش معلولین حدود دو هزار ۵۰۰ نفر ثبت نام کردند و ما هزار نفر ردیف استخدامی داریم؛ بنابراین به نظر می‌رسد با این شرایط، شانس قبولی افراد مستعد بالاست و کسانی که با مطالعه کافی، حدنصاب را به دست بیاورند، احتمال قبولی آن‌ها زیاد است. 

طریفی حسینی تاکید کرد: پس از اعلام نتایج هایی، دوره‌های پوردمانی برای افراد پذیرفته شده برگزار می‌شود. با اینکه افراد شرکت کننده در این آزمون رشته‌های مرتبط دارند، ولی به دلیل اینکه شرط استخدام رسمی در وزارت آموزش و پرورش از طریق ماده ۲۸، گذراندن دوره یک‌ساله مهارت آموزی است، افرادی که در آزمون گفتاردرمان و کاردرمان شرکت کرده‌اند نیز باید این دوره یک‌ساله را بگذرانند. 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: فرایند جذب پذیرفته شدگان نهایی آزمون رشته شغلی مربی امور آموزش معلولین، از اواخر آذرماه یا اوایل دی ماه آغاز و کامل می‌شود و همزمان با اینکه مشغول به کار می‌شوند، باید دوره فشرده‌ای که دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌کند را طی کنند. بنابراین افراد قبول نهایی بلافاصله پس از اعلام نتایج، جذب مدارس استثنایی یا مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام که از سال قبل راه اندازی شده می‌شوند و مشغول به کار خواهند شد.

او در مورد وضعیت کمبود معلم در مدارس استثنایی کشور نیز بیان کرد: ما مشکل حادی از این نظر که مثلا کلاس‌های درس خالی از معلم باشد، نداریم. کادر آموزشی ما تکمیل است و در همین آزمون استخدامی آموزگاری استثنایی ۷۰۰ را نفر را جذب کردیم. سالانه از طریق دانشگاه فرهنگیان نیز نیروهایی برای آموزش کودکان استثنایی جذب سازمان می‌شوند. مهرماه سال جاری نیز حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر معلم فارغ التحصیل از طریق دانشگاه فرهنگیان به ما اضافه شده و هم اکنون کمبود معلم خاصی نداریم. 

طریفی حسینی ادامه داد: ما برای استاندارد بالاتر کلاس‌ها و به عنوان نیروهای کیفیت بخش، از افرادی که در تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی به ما اضافه خواهند شد، بهره‌مند می‌شویم. همچنین به عنوان معاون مدارس یا مربی پرورشی یا سایر نیروهایی که یک مدرسه استثنایی به آن نیاز دارد، از این افراد استفاده خواهیم کرد. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: در مورد افرادی که در نتیجه نهایی آزمون آن‌ها کد ۱۹ درج شده است، توضیح داد: این افراد در گزینش مجدد بررسی می‌شوند و در صورت قبولی در این مرحله، به آموزش و پرورش استثنایی اضافه خواهند شد. وضعیت کار این افراد نیز هم اکنون در حال بررسی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز